Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
Game News |

Crysis Remastered supports software and hardware ray tracing and is built on DX11

 Crysis Remastered supports software and hardware ray tracing and is built on DX11

Crysis Remastered has just been released. It's the original game from 2007, but with updated visuals and a slightly different control setup (if you want to use it). At launch the game supports software and hardware ray tracing, while a patch to add DLSS will be released 'soon'.

We've already talked about the 'Can it run Crysis' mode, and how punishing it is on hardware, and since then we've managed to benchmark the game ourselves on the RTX 3080. This visual overhaul is more than just a meme though, and there are some impressive technologies to be found under the hood.

The first is the software based global illumination, called SVOGI (Sparse Voxel Octree Global Illumination), which produces a scene that makes sense from a natural light point of view. This instantly makes for a much more convincing world than the original did. The engine is also capable of producing accurate reflections, particularly on Nomad's Nanosuit, which can be seen in the numerous cutscenes. 

I asked Steffen Halbig, the project lead of Crysis Remastered, what software ray tracing offers in these days where hardware ray tracing is becoming more prevalent. He was quick in defending the decision. 'What's special about software ray tracing is that you can use it with every card.' A fair point, given the scarcity of the RTX 3080 and the fact that we still haven't seen AMD's RDNA 2. He finished by stating, 'Plus you can play it on a five or six year old graphics card—AMD or Nvidia you can choose.'

Crytek showed off the capabilities of software ray tracing back in March 2019 with its Neon Noir demo. Neon street signs reflected convincingly in puddles makes for quite an impression, although things are a little different in the natural environment of Crysis. Steffen admitted this was a challenge, 'In Neon Noir we had this one street. That's it. For Crysis you have an open world, you have an ocean, and everything needs to reflect. That was the biggest challenge in the development.'

(Image credit: Crytek)

When it comes to those reflections in the ocean, Crysis Remastered uses a combination of screen space reflections alongside ray traced reflections. Steffen explained that, 'if the screen space reflections give us the same results as the ray traced reflections, we use those for performance reasons, if not the system will jump to ray tracing.' 

Interestingly, Crytek has stuck with DirectX 11 for Crysis Remastered. I asked Steffen why this was? 'Yeah, it uses DX11 but we have the Vulkan extensions on top. It's a way which I think has never been done in a triple-A game before.'

You can grab Crysis Remastered on the Epic Store right now.



Читайте также

Today's Wordle answer for Thursday, April 25

Don't worry, you're not missing out by boosting straight to level 20 in Fallout 76

Garry's Mod is removing 20 years' worth of Nintendo-related items from its Steam Workshop following takedown request: 'It's Nintendo. Need more be said?'

Москва

Олимпиада по финансовой грамотности МГУ проходит при поддержке СберСтрахования жизни

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Шапки женские вязаные на Wildberries, 2024 — новый цвет от 392 руб. (модель 466)

Зацепиться за угол. Какое жильё можно купить в Москве за миллион-полтора

Порт пяти морей. В Москве стартовал летней сезон речной навигации

ДЭГ местного значения // Суд оставил в силе итоги электронного голосования на выборах президента