Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Game News |

Cold War's safehouse hub finally fixes Black Ops' pacing problem

 Cold War's safehouse hub finally fixes Black Ops' pacing problem

You know how sometimes a shooter crashes just as you're right in the middle of a trigger-pull—the staccato sound file of an AK47 playing over and over as you reach down to hold the off switch of your PC until the hurting stops? That’s what it’s like to play the original Black Ops campaign in 2020. 

A seven hour cacophony of machine gun fire, Treyarch’s game starts off thrilling but eventually leaves you numbed by war. Perhaps that’s only fitting for the role of traumatised CIA operative, but it’s not how the best singleplayer shooters are made. Think of Half-Life 2’s ball games with Dog, or Bioshock Infinite’s brief diversion to the seaside. Even Doom has quiet time, and for good reason: without dynamics, you can’t tell when a game goes loud.

The safehouse.

(Image credit: Activision)

Raven Software knows this. The Warzone developer took over singleplayer duties from Treyarch for Black Ops - Cold War, and built the campaign around a safehouse on the outskirts of Berlin. The first Call of Duty hub since 2016’s underrated Infinite Warfare, it’s the place you retire to between missions, chatting with colleagues and taking a crack at cryptography puzzles on the evidence board.

Cold War’s characters benefit immeasurably from the breathing room. When not engaged in dialogue or smoking moodily, they dance around you in performance-captured conversations of their own—the mo-cap in itself a miracle, given that much of the game came together under pandemic lockdown. These grizzled spies—ex-Mossad, MI6, CIA—compare scars from past operations, alluding to personal histories that can’t be fully explored without breaching official secrets acts. In this context, even series regulars Alex Mason and Frank Woods become somewhat charming, America’s attack dogs reduced to dopey puppies waiting for their next walk.

The setup doubles as a way to subtly break down your hero complex, too. Sure, you can bug Sims, the team’s fixer, for flamethrowers or helicopters, but that’s not going to stop him taking a phone call rather than field your dumb requests all day. Important conversations happen behind closed blinds, forcing you to place an ear to the door to catch snippets of classified info. And nobody will give you the code for the gated storeroom at the back of the garage. This is not your story. Not yours alone, anyway.

Mason and Woods.

(Image credit: Activision)

As a launching pad for your missions, the evidence board is a quiet revelation. In previous Black Ops games, you rarely knew what the plan was until you were enacting it—pressing E to activate a gadget you’d never seen before, or opening a wingsuit you didn’t know you were wearing. Now you’re given rough maps of level layouts and photographs of key targets upfront. It’s mostly flavour, contributing to the clandestine atmosphere, but successfully builds up each outing as a meticulously plotted event. When violence does come, it arrives in bursts, explosive and cathartic, leaving you wanting more.

Unit leader Adler.

(Image credit: Activision)

It’s just a shame that the campaign as a whole is equally brief. The handful of main missions leave precious little time for extended character development, which I’m convinced the cast could have amply delivered in their safehouse darkroom. Characters like Sims, and the seemingly gentle Israeli-American giant Lazar, remain tantalising black boxes.

Cold War’s messy conception may be the culprit—last year, Kotaku reported that the game began as a co-production between Raven and Sledgehammer, but relations broke down and Treyarch was appointed to help reconfigure the project as a Black Ops game. Certainly, the missions themselves are disparate enough in their settings that they could have been ripped from a different, doomed campaign.

The darkroom.

(Image credit: Activision)

If this is what Raven can cobble together under difficult circumstances, though, I’d love to see what it’s capable of over three uninterrupted years, the typical dev cycle for a COD game. Honestly, I’d be happy just to spend a couple more hours eavesdropping on secret agents as they flirt to pass the time in a grotty Berlin garage.



Читайте также

Visions of Mana won't have multiplayer, but producer Masaru Oyamada wants 'to implement features like that in the future'

Today's Wordle answer for Friday, April 19

The new Helldivers 2 gun that everyone immediately declared 'garbage' is actually a misunderstood masterpiece

Москва

Сотрудники Росгвардии приняли участие в чемпионате Центрального округа по боксу.

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Минобороны: техника парада Победы передислоцируется в Москву

Появились подробности аварии в районе Очаково-Матвеевское

«А потом мир погас». Жертва молнии рассказал о боли, которую едва пережил

Как поучаствовать в продаже иностранных ценных бумаг по указу №844