Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Game News |

Italian action game Soulstice isn't just another Dark Souls clone

The seeds for Soulstice were planted back in the 1980s, when a growing crop of private television networks in Italy were hungry for shows to put on the air. Japan, it turns out, had a lot of shows ideal for kids. So anime reruns from the '70s and '80s became popular imports in Italy and France, says developer Samuele Perseo, inspiring a generation of kids like him.

"It was really in the back of our minds, of everyone doing art or creative stuff in Italy as we grew up," says Perseo. "For us it was an opportunity to define a particular style: On the one hand, we needed to find a balance because we didn't want our game to be a copycat of our sources of inspiration. It had to be a tribute. On the other hand, it was interesting for us as an independent developer—we were looking for a way to find our own signature style."

The result is Soulstice, a character-action game revealed at the PC Gaming Show on Sunday. Despite some dark fantasy vibes reminiscent of Dark Souls (and at least one big hammer-wielding enemy who looks like a dead ringer for Smough), Soulstice leans much more towards the Platinum Games school of design. Creative director Fabio Pagetti says the game is "70% combat," with the rest of the time devoted to exploration, where you'll use many of the same abilities you use in combat to traverse and interact with the world. 

"Soulstice takes from the Souls games the atmosphere, not the gameplay," Pagetti says. "Combat is completely a hack-and-slash game, not the slow-paced tactical combat that you have in Dark Souls and Bloodborne. I like it a lot, I'm a big fan. But our combat is more similar to Devil May Cry, Bayonetta, and Nier combat. It's very fast."

Soulstice revolves around a pair of sisters: One wielding a giant sword reminiscent of Berserk, who you'll be controlling throughout the game, and the other the blue shade who hovers over her shoulder. I'm guessing there's some tragic backstory there—Soulstice's developers wouldn't say, but did explain that the relationship between the two factors heavily into both combat and the story. While you directly control the younger (living) sister, the shade will have contextual abilities you can trigger in combat, and more that Perseo hinted at but wouldn't spill. A "unity" mechanic will affect what abilities you can use, and I'm curious to see what kinds of actions or decisions feed into it.

Image 1 of 5

Soulstice

(Image credit: Reply Games)
Image 2 of 5

Soulstice

(Image credit: Reply Games)
Image 3 of 5

Soulstice

(Image credit: Reply Games)
Image 4 of 5

Soulstice

(Image credit: Reply Games)
Image 5 of 5

Soulstice

(Image credit: Reply Games)

Despite the obvious inspirations from Japanese action games, both developers stressed the need for Soulstice to have its own identity—also a point of pride for a game studio in Italy, which doesn't have a huge development scene.

"To my team at the beginning, I said remember, we are not Japanese," says Pagetti. "It's all a matter of culture. It's difficult to think like the Japanese people and do the same art. We need to find a more European style, because we are Italian. We need to keep a more realistic atmosphere, monsters, stuff like that, but I don't want to do characters like European studios."

Cel shading and big, manga-style eyes were a no. Pagetti's goal is for Soulstice to take the atmosphere of manga like Berserk and Claymore, landing somewhere in between conventional Japanese and European aesthetics.

Reply Game Studios' first game, Joe Dever's Lone Wolf, was a small hit on mobile and well-received when ported to PC and consoles. The studio followed with a VR game called Theseus, which helped the team learn Unreal Engine 4. Perseo points out that Theseus had impressive graphics for a small studio's VR game, but "when you pretend to play in those leagues, there's always someone who has a far bigger budget than you and hundreds of developers." They grew from about a dozen developers to 45 to make Soulstice.

"The project is big for us. But it's not a small copy of a big game. It's a true big game," says Fabio Pagetti. "We want to have the same concept of other famous games, but with our vision."

Soulstice is set to come out in 2022.



Читайте также

Baldur's Gate 3 fans are discussing what coffee each character would order, and reckon Astarion would be demanding an 'iced venti oat milk latte with cold foam' topped with 2 pumps of hazelnut

Авторы AFK Journey показали локацию и первого сезона The Song of Strife

It's time to suit up and squish some bugs as Helldivers 2's latest Major Order tasks us with killing 2 billion Terminids

Москва

Тамбовские синхронистски заработали две медали на первенстве города Королёв

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

В Гостином дворе прошел форум «Мы вместе. Спорт»

РМОУ презентовал издательский проект «Притяжение Сочи» на форуме «Мы вместе. Спорт»

Владимир Брилёв: «Благотворительный базар в Lotte Hotel для дружеских делегаций из 44 стран – это круто!»

Эксперт рассказала, как правильно выбрать одежду для спортзала