Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
30
31
Game News |

Forza Horizon 5 looks like a truly 'next-gen' game

I'm not sure what exactly 'next-gen' means for PC gamers—support for DX12 Ultimate, perhaps—but it sure feels like Forza Horizon 5 fits the bill. While we've come to expect high-fidelity visuals in racing games, it's not often I'm fawning over the environment, the buildings, really anything and everything, as much as I find myself doing while watching the Forza Horizon 5 gameplay reveal.

The game looks absolutely gorgeous from what we've seen so far, and it sounds like we can chalk some of that visual magic up to the on-location data and footage taken by in-house Microsoft studio, Playground Games.

"Check out this geology detail, implemented with precision accuracy using photogrammetry data captured on location atop an active Mexican Volcano," Mike Brown, creative director, says during the Xbox and Bethesda Game Showcase reveal. "The entire world has been recreated at this level of detail."

Photogrammetry data isn't brand new in gaming, but it is something that Microsoft is making a habit of using to create massive, immersive game worlds.

Forza Horizon 5 screenshots from E3 reveal

(Image credit: Microsoft)

What photogrammetry means in terms of game creation is the process of capturing real-world objects, usually by way of multiple 360° images, and using them to generate detailed in-game assets, often instead of sculpting them out painstakingly by hand. Natural world environments tend to play well to photogrammetry, with the humble rock the most common example, but it's really possible to take just about anything and drop it into a game this way. You could snap an entire room and place that into a game, for example. Or perhaps a whole planet.

The last time you may have heard this term mentioned was in regards to Microsoft Flight Simulator, which uses Bing's own photogrammetry data to map the entire globe at 1:1 scale. That's a task that would have otherwise been unfeasible to do by hand.

Yet Forza Horizon 5 and Flight Simulator are wholly different beasts. When you get close to the ground in Flight Sim, the detail initially present from up at 30,000 feet falls away quicker than you can say mayday. In Forza Horizon 5, however, it seems that Microsoft is finding further uses for extensive real-world references to paint with a finer brush.

This attention to detail shows, too. Even minor details and foliage look crisp and realistic during the gameplay demo, even when travelling at high speeds. That's really saying something for a racing game, in which the fine details tend to fade away when speeding in excess of 200mph.

And it's also the stellar skybox that breathes so much life into the world, as detailed during the presentation.

"... using our unique HDR camera rig, we captured 24-hour shoots of real Mexican skies at 12K resolution. And thanks to the Xbox series consoles, these photorealistic skies result in life-like lighting that dynamically changes every frame, making you feel like you're really there."

It certainly looks the part, and it's this detail, alongside the dynamic lighting, that already has me excited to search out beauty spots in Forza Horizon 5. Lighting is something Forza Horizon 4 has done so well too, and the possibility of some form of global illumination in Forza Horizon 5, adapting with the world and changing weather conditions, is seriously exciting.

Ray tracing will certainly be present in some capacity, anyways, and from what we've seen these past few days I would guess both global illumination and, possibly, ray-traced reflections are on the cards.

Yet it's the simple joy of cruising around a luscious world that draws me back to Forza Horizon 4 often. I can't yet speak to what Forza Horizon 5 does well, but if it can only build on its predecessor's strengths—day/night cycles, vibrant colour palettes, lighting, and entertaining driving—we're in for something with immense replayability.

It seems Playground Games and Microsoft at large are looking to push the boundaries with Forza Horizon 5, and that truly has me buzzing with excitement for launch later this year. If it can nail those crisp visuals and keep that happy-go-lucky racing style, it might be the first racing game to pull me away from Forza Horizon 4. Seems only fitting.



Читайте также

I really enjoyed running around as a tiny ant in this upcoming RTS

Helldivers 2 fan Discord comes under fire for plugging a boosting site, alleged owner pokes their head up to say 'no one used the code, but we still got paid' and it's not gone down well

Remedy comms director says upcoming live-service Control spin-off is 'for fans we don't have yet' as he muses on 'how challenging the co-op multiplayer space is'




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Эксперты КА «Главный Советник» приняли участие в форуме «Тренды и антитренды корпоративного видео сегодня»

Энергетические поля компенсируют растущие потребности в электроэнергии

Выпуск ЦФА на платформе «Атомайз» поможет снизить нагрузку на экологию

Топливному компромиссу между Украиной и Азербайджаном пришел конец?