Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
Game News |

Among Us' sudden Twitch success left its developer feeling burnt out

 Among Us' sudden Twitch success left its developer feeling burnt out

Last year, a colourful backstabbing party game from 2018 quickly became one of the most popular games on earth. But while Among Us' sudden success might've been a fantastic break for developer Innersloth, the pressure to keep that ball rolling reportedly resulted in severe burnout for the small studio.

Speaking to YouTuber Anthony Padilla (via Kotaku), Innersloth artist Amy Liu explained that she had "definitely burnt out" following an explosion of popularity that saw everyone from talk show hosts to US and Canadian politicians take to Among Us—and left the team feeling pressured to follow up on that success, fast.

"Among Us going viral, it was just like, 'OK, this is my life,'" said Liu. "The pressure to get things done quickly was really high. September to December, we’re talking to Xbox, PlayStation. They were gonna try to get Among Us on these platforms, which usually takes many months—like, half a year to a year. We were like, ‘Three months!"

"It was tough because during all of this, we weren’t able to see friends and family. Being so tired from working, I couldn’t even go visit my family during Covid and had to spend holidays alone. That was definitely the hardest time."

That pressure wasn't just self-inflicted, of course. Programmer Forest Willard added that "when you’re under hundreds of millions of peoples’ worth of pressure, they don’t understand that it takes months. The server issues should be fixed tomorrow, adding new stuff should be next week. It’s so easy. It’s a lot of pressure. It’s overwhelming."

Artist and designer Marcus Bromander noted that even small things would cause a fresh wave of ire with the newly-expanded community. "We changed the font at one point because it needed to be changed, and people were like ‘Bring back the old font! I don’t like this new font.'"

At points, Bromander noted that the negative comments had him no longer wanting to work on the game anymore. But Among Us' success has let Innersloth expand with new staff—and while the game is still big, it's not quite as stratospheric as it was last year. 

Innersloth still hopes to see the game grow, and plans to continue to update the game with new modes and 15 player lobbies. But for now, the studio doesn't feel it needs to run itself ragged getting these updates out the door as soon as possible.

"There's no reason to need to get back up to that level," said Willard, "So it's not scary if you don't." 



Читайте также

Мобильная аниме-гача Starseed: Asnia Trigger вышла в Южной Корее

PC Gamer magazine's new issue is on sale now: Final Fantasy XIV: Dawntrail

NCsoft и ArenaNet официально подтвердили разработку MMORPG Guild Wars 3




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Российская компания ЭНКОСТ выходит на рынок Казахстана

Каждый пятый российский зумер планирует переехать из города-миллионника в Москву

США включили ряд российских блокчейн-платформ в список SDN

Эксперты КА «Главный Советник» приняли участие в форуме «Тренды и антитренды корпоративного видео сегодня»