Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Game News |

Death Trash is twisted, and I mean that as a compliment

 Death Trash is twisted, and I mean that as a compliment

I'm glad Death Trash is pixel art, because otherwise I'd be grossed-out by all the raw meat, vomit, and skinlessness. Not to mention the naked old men who seem to cheerfully hang out on the sidelines of this particular post-apocalypse. One of them danced at me. 

Here are some of the names on Death Trash's overworld map: Festering Gorge, Woundland, Puke Bar. It's not a nice place. I've been exiled here because of an illness that means I can't stay in the underground bunker run by robots where humans chill in VR cyberwombs all day instead of getting jobs. Now I live on the surface with the outcasts, mutants, mysterious gigantic entities called titans, and an endless supply of meat that fountains out of the ground. 

(Image credit: Crafting Legends)

That raw meat seems to be the only thing anyone eats, despite the fleshworms crawling around it. With a successful animalism check I pick up a fleshworm to carry around and be my friend. Then I yeet it into a cluster of enemies as a distraction. There are a lot of enemies in the Early Access version of Death Trash, and a pre-release update notes "improved non-combat gameplay" will be part of the full release. So while I can sneak past some fights, I do have to murder a whole lot of mutants while exploring this grotesque wasteland.

Death Trash's combat is real-time and does the classic RPG thing of pissing me off until I get some decent gear and enough skill points, when it suddenly becomes fun. This happens around the time I find a sword, which I like to carry around because it fits my aesthetic as well as because it does enough damage to drop someone with a single backstab. 

The character creator lets you make your own punk, so I've gone with sunglasses and a flappy black ensemble, which I later accessorise with a bandana over my mouth. Dressed  like this, holding a sword out point-down like an anime character just feels right. At least until I find a claw glove that does even more damage.

Most fights begin from stealth. I activate an implant that turns me invisible long enough to get behind someone's vision cone and drop them. Being able to take out the most annoying enemy in a group before the rest get mad about it is a definite boon. Then it's a matter of frantically dodge-rolling between swipes so those precious frames of invincibility keep me safe, hoping everyone dies before my stamina runs out.

(Image credit: Crafting Legends)

There are guns, and a right-click brings up whichever one I've got equipped, fluidly switching between shooting and hacking. There are at least six different kinds of ammo so you better believe I'm carrying one of each weapon type just in case, even though I've made a melee-build character.

In one corner of a map I found a bandit with a rocket launcher—a one-hit kill weapon—covering all the angles from a cul-de-sac. I threw a blip, which is a thing that goes 'blip', distracting the bandit long enough for me to get the Freddy Krueger claws out. I've been carrying that rocket launcher ever since and haven't fired it once, because what if I need it later? This is what happens to my brain in any game with limited ammo.

My favorite way to play Fallout was as a diplomat, talking my way out of most problems, and although Death Trash has an empathy stat I've only found a couple of places where it adds dialogue options. Stealth or violence or a combination of the two seems like the way to go, but that's not to say there's nothing but combat in this Early Access version of Death Trash. 

(Image credit: Crafting Legends)

In one settlement I met a couple of exiles engaged in a vomiting competition, and agreed to help one of them win by finding a real gross thing for him to eat. Performance-enhancing substances are ruining the sport of competitive puking, and I'm part of the problem. I've also tried to figure out what the deal is with the mysterious illness that makes me personally so pukey. Seeking out experts in medicine and science led into the mysteries of the titans, which some of the wasteland's clever people are fixated on, but a few hours in I've hit a wall in that unfinished questline. So instead I'm sidequesting, dealing with the Puke Bar's fleshmaggot problem, and finding friends for the Fleshkraken.

If it's not obvious from the fact I used the word "puke" three times in that paragraph, this is a game with a hell of a tone, delighting in crassness. Technology runs on vomit, one of the crafting materials is trash, and when you dump things out of your inventory you say "Fuck that" and "No need for this shit." It's a world of trash, but that's OK because I am a trash goblin, determined to thrive on my all-meat diet and all-stab tactics, Naruto-running across the desert with my sword in one hand.

Death Trash is available on Steam.



Читайте также

Arena Breakout: Infinite требует 32 ГБ ОЗУ и GeForce RTX 2080

Fable

Today's AI may just be 'autocorrect on steroids' but it's made Linus Torvalds mellow out over Nvidia




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Как поучаствовать в продаже иностранных ценных бумаг по указу №844

Собянин назначил нового главу Стройкомплекса Москвы

«А потом мир погас». Жертва молнии рассказал о боли, которую едва пережил

Эксперт Президентской академии в Санкт-Петербурге об эффективных решениях в дорожном строительстве