Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
Game News |

Stunt on colossal bosses in an ocean of goo in the gorgeous Solar Ash

 Stunt on colossal bosses in an ocean of goo in the gorgeous Solar Ash

There's a moment, near the end of my recent hands-off preview of Solar Ash, where an inky black monster clambers over the moon and utterly fills the screen. Our protagonist, a 'Voidrunner' named Rei, dashes over the cracked shells that make up its hide, skating between weak spots like the boss was a level unto itself. It's at this point that Heart Machine founder Alx Preston says: "This is the smallest boss by an order of magnitude."

Solar Ash shares plenty with Preston's previous work, the beautiful and singular Hyper Light Drifter. Both feature dream-like pastel worlds, a haunting Disasterpeace soundtrack, and a fashion sense that heavily favours masks. But over the course of our demo, it became clear that Solar Ash is a vastly more ambitious project than its predecessor—and not just in terms of boss girth.

The biggest change is that shift to 3D, which Solar Ash makes full use of with a pivot to platforming. But it's a specific kind of platforming that really catches me, drawing from the fast, effortless traversal of Sega classics like Jet Set Radio Future as Rei glides across this surreal world—skating and dashing and grinding around ancient temples with effortless flair. 

Combat still exists, but enemies are more roadbumps than full-on martial contests. Instead, Solar Ash's dungeons are more interested in traversal challenges. Our guide Mars Ashton slowly unlocks wings of an old tower by digging through back-rooms and underground catacombs for the gooey weak spots of these grotesque black growths that have taken over the structure.

The same thinking applies to the game's bosses. That giant, screen-filling bug is taken down by baiting an opening to jump onto its shell, sprinting across its bony hide to smack weak spots in a precise order before its carapace turns to lava. It's a knowing nod to Shadow of the Colossus, albeit a bizarre alternate version where Wander got really into inline skating.

Those quiet moments of exploration let us linger on how absolutely bloody gorgeous a thing Solar Ash is to behold. Hyper Light might have been a masterclass in pixel art, but its successor is something entirely its own—a surrealist world of pastel growths and towering mushrooms, where gravity is always subjective and nothing ever seems quite solid. 

In part, that's because much of it isn't—Rei is often seen skating across seas of clouds, rendered with the same volumetric technique used by Media Molecule's Dreams to give the game's clouds a soft fuzz that flows and reacts to your movement with delightful physicality. There's a liquidity to the way Rei almost swims through the world that makes it feel oceanic, helped further by the coral-like structures that form this world (though Preston notes there'll be all kinds of biomes and sub-biomes beyond just mushrooms).

It's during these travels that Solar Ash feels most like Hyper Light Drifter, a game that dismissed writing entirely to focus on being a mood piece—every arena doubling as a vignette of some great tragedy, small loss or welcome intimacy. Solar Ash looks to still have that, but it also has more explicit storytelling in the form of a fully voiced cast.

Rei has agency in a way the Drifter never did. She speaks to people in a world where everyone is, in Preston's words, trying to "escape their own pain". She inquires her way through conversations (with traditional dialogue trees), forms poems, and can call on CYD—an upgrade-dealing companion who's described as "if your kind aunt was a holographic robot network". In the preview, we saw those upgrades used to rebuild Rei's health bar, bought with a goop-like currency that floats towards the player like drops of suspended blood.

A purple runner uses a gooey grappling hook to swing across a large hall

(Image credit: Heart Machine)

In a moment, we see a broader map formed of bespoke named locations, each an expansive world full of secrets to explore. I can only hope that within this vast scale, Solar Ash doesn't lose the heart that, even after five years, still gives me goosebumps whenever I fire up Hyper Light Drifter. Even without words, Preston's debut was such a crystallised vision of trauma (drawn from a lifetime of often near-death heart problems)—and in our preview, the developer admits that the expanded scope of the team means Solar Ash by definition can't be as singular in its messaging.

Solar Ash isn't leaving that theme behind. This is still very much a game about a world and a people left scarred by disaster, and the gravity trauma can hold on you. But where the Drifter was dogged by his own pain and dealt with it by lashing out, Solar Ash looks to offer a world where disparate people can band together to pull themselves out of despair. 

More power to you if you can escape said despair while pulling off some slick railslides off a centipede the size of a small moon. Solar Ash arrives on October 26 on the Epic Games Store.



Читайте также

Total War: Warhammer 3's next free DLC gives away gold wizards, an evil crown, and a legendary lord who counts diseases for fun

Для мобильного шутера Nebula Rangers проходит бета-тест на Android

Предрегистрация на Amikin Survival — почти мобильный клон Palworld

Москва

RU.TV превращает Русскую Музыкальную Премию в Мюзикл

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Зацепиться за угол. Какое жильё можно купить в Москве за миллион-полтора

Порт пяти морей. В Москве стартовал летней сезон речной навигации

Шапки женские на Wildberries — скидки от 398 руб. (на новые оттенки)

Вильфанд спрогнозировал июньскую погоду в Москве в ближайшие дни