Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Game News |

Company of Heroes 3's environmental gameplay lets you literally reshape the battlefield

 Company of Heroes 3's environmental gameplay lets you literally reshape the battlefield
Boot Camp

Company of Heroes 3 HQ

(Image credit: Sega)

We've partnered up with Sega to create Boot Camp, a series of articles and videos that showcase the new features and tactical considerations of Company of Heroes 3.

Company of Heroes 3 isn't a typical RTS. Battles involve far more than recruiting a big blob of troops and throwing them at your enemy's defences. Not only does every unit have unique abilities that can radically affect the outcome of a fight, the battlefield itself plays a major role in how you approach combat encounters. The game's maps and missions are highly dynamic spaces that players can interact with in numerous ways. Good generalship involves understanding the lay of the land, how to use it to your advantage, and in some instances, reshaping the terrain to suit your needs.

One of the most important additions to Company of Heroes 3's battlefield simulation is verticality. Much of the game takes place in the hills and mountains of central Italy, and this vertiginous setting provides more than dramatic views for your soldiers to enjoy. Height and elevation are crucial factors in combat. Squads occupying the high ground gain bonuses when shooting on enemies situated beneath them, their position letting them bypass any cover their opponents might be hiding behind. The phrase 'fighting an uphill battle' has lethal implications for your troops in Company of Heroes 3, and you'll want to ensure they have the literal upper hand as often as possible.

But if a German machinegun team has got your soldiers pinned down from some lofty perch, that's nothing a few explosives can't solve. A whole new destruction system forms the backbone of Company of Heroes 3's dynamic battlefields, one that features fully 3D debris and materials that break according to real-world properties. Building destruction is also more location-specific. If your mortar barrage hits the roof of a building, for example, those mortars will punch holes in the roof where they land. More intense bombardments can cause partial collapses of buildings, or might level the structure entirely.

Buildings are not the only destructible objects in Company of Heroes 3. Everything from trees to fences to the terrain itself is affected when something goes 'boom' nearby. This adds further granularity to tactical play. Explosives can be used to deny enemy troops cover, from blowing up fences and stone walls with grenades and satchel charges, to flattening buildings with targeted artillery. Yet these same destructive powers can also create new hiding places for your infantry squads.  Bombs and barrages will scar the battlefield with impact craters, which your troops can crawl into to avoid enemy gunfire. Wrecked vehicles, meanwhile, may still play a useful role in combat, providing cover for your squads as they advance on the enemy.

(Image credit: Sega)

There are also ways to alter the environment that don't involve wrecking the joint. Engineer squads are not only handy for repairing vehicles and roasting enemy troops with flamethrowers, but they can also build an array of defensive structures. These range from walls of sandbags that provide robust cover against small-arms fire, to bands of razor wire and tank traps to inhibit enemy movement. Engineers can even construct small bunkers that can be upgraded with machine-gun and mortar emplacements. Building effective defences helps you direct the flow of battle, making it easier to hold on to crucial capture points, and push forward from advanced positions on the map.

Units can interact with the environment in more specific ways too. Infantry squads will traverse trenches automatically, diving into a trench to take some much-needed cover, and then vaulting over the top when they're prepared to advance once more. Trenches are no obstacle to tanks either. Larger armoured vehicles can drive across the top of a trench as if it was a mere pothole. Finally, tanks and infantry benefit from a more symbiotic relationship. Infantry squads can hitch a ride on the back of armoured vehicles, enabling them to get to the front that much faster, and help defend armour from artillery emplacements and anti-tank squads.

So if you gaze across the battlefield from your general's tent and find the situation isn't to your liking, there are plenty of ways to change things up. Direct you engineers to hinder your opponent's advance with some defensive structures. Order your riflemen squads to commandeer the high ground. Or give the battlefield a military makeover with an artillery barrage or two. In Company of Heroes 3, the environment is more than just a place where you fight, it both affects and is affected by how you command your army.



Читайте также

Fallout season 2 has been confirmed, so bring on the deathclaws

Today's Wordle answer for Friday, April 19

Visions of Mana won't have multiplayer, but producer Masaru Oyamada wants 'to implement features like that in the future'

Москва

Сотрудники Росгвардии приняли участие в чемпионате Центрального округа по боксу.

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Собянин назначил нового главу Стройкомплекса Москвы

Появились подробности аварии в районе Очаково-Матвеевское

Минобороны: техника парада Победы передислоцируется в Москву

Как поучаствовать в продаже иностранных ценных бумаг по указу №844