Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Game News |

AMD details its Nvidia DLSS 3 Frame Generation-fighting tech

 AMD details its Nvidia DLSS 3 Frame Generation-fighting tech

For once we were right. AMD has indeed revealed the first details of its upcoming answer to Nvidia's DLSS 3 Frame Generation technology. Known as frame interpolation, the technology will arrive with AMD's FSR 3 upscaling platform. AMD hasn't put a date on the release of FSR 3 or frame interpolation beyond a classically vague "later in 2023".

The details came in a presentation made for GDC or the Game Developer Conference. AMD says frame interpolation can increase frame rates by as much as two times.

As with Nvidia's Frame Generation, the idea is to generate whole new frames in between fully 3D rendered frames to increase the overall frame rate and therefore perceived rendering smoothness.

AMD's slide deck for the event shows how frame interpolation fits into the rendering pipeline, dramatically increasing the overall frame rate. But it also demonstrates how it introduces latency.

AMD's answer to that problem is combining frame interpolation with upscaling. Long story short, upscaling reduces the latency over native rendering much more than the increase in latency due to frame interpolation.

So, combining upscaling with frame interpolation delivers both much better frame rates and much lower latency than native rendering. It's not clear whether AMD will enable frame interpolation to run separately from upscaling, as Nvidia does with Frame Generation in DLSS 3.

AMD's slide deck details how frame interpolation slots into the rendering pipeline. (Image credit: AMD)

But the slide deck seems to imply that frame interpolation is something intended to run with upscaling rather than as a stand alone technology. "FSR 3 combines resolution upscaling with frame interpolation," the slide deck explicitly says.

AMD emphasises that latency reduction is a focus area for FSR 3, explaining that "gamers need both high framerate and the lowest latency possible." AMD also says that its frame interpolation tech has been designed without any feedback loops. That means any artefacts created in frame interpolation will not persist beyond a single frame and therefore ought to be pretty hard to spot, as is the case with Nvidia's Frame Generation.

Although AMD's frame interpolation tech is a direct response to Nvidia's Frame Generation, it's not actually entirely new. AMD has offered a technology known as Fluid Motion to interpolate frames for motion video on some of its GPUs for several years.

AMD says it is leveraging that existing Fluid Motion tech, plus motion vectors, to produce interpolated frames in FSR 3.

AMD's frame interpolation uses a mix of new and existing technologies. (Image credit: AMD)

AMD claims that supporting FSR 3 and frame interpolation will be "easier" for games that already support FSR 2. We believe that, like FSR 2, FSR 3 will be essentially hardware agnostic, meaning it will run on GPUs from other vendors, including those from Nvidia and Intel, provided they are modern enough.

That's in stark contrast to Nvidia's DLSS 3 Frame Generation, which leverages bespoke hardware in Nvidia's latest RTX 40 series GPUs, such as the RTX 4080 and RTX 4070 Ti, and therefore does not work on AMD or Intel graphics cards.

All of which means that AMD's frame interpolation sticks with its broader FSR playbook. It's a more widely compatible, more open alternative to Nvidia's highly proprietary DLSS tech. 

On balance, we'd say the image quality comparison between FSR 2 and DLSS 3 is slightly in the latter's favour. So it will be interesting to see how FSR 3 and frame interpolation compares to DLSS 3.

Again, AMD hasn't put a date on the release of FSR 3 and frame interpolation. But this reveal implies it could be quite soon. In the meantime, you can peruse the whole GPUOpen slide deck, which goes into quite a bit of detail on how AMD's FSR's tech has developed over time.



Читайте также

Prison Architect 2's release delayed due to 'new technical challenges', has its sentence extended until September

Создатели BarbarQ делают мобильную игру Tales of Terrarum

What we want to see in Fallout season 2: Deathclaw fights, aliens and a lot more Norm




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

«А потом мир погас». Жертва молнии рассказал о боли, которую едва пережил

Like FM – федеральный партнер релиза «Идеальная зависимость»

Как поучаствовать в продаже иностранных ценных бумаг по указу №844

Эксперт Президентской академии в Санкт-Петербурге об эффективных решениях в дорожном строительстве