Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Game News |

Kerbal creator figured out an ingenious way to redesign his new flight sim's map: import it from Cities: Skylines

 Kerbal creator figured out an ingenious way to redesign his new flight sim's map: import it from Cities: Skylines

Tell me an RPG developer used a tabletop roleplaying system to sketch out the design for their new videogame? I sleep. Tell me the creator of Kerbal Space Program used another sim—the most popular city builder of the past decade—to create the map for his model plane flight simulation? Real shit. I can't think of a more PC gaming solution to indie game development.

I recently chatted with Felipe "HarvesteR" Falanghe about Kitbash Model Club, a relaunched version of a game he first released in early access in 2021. At the time it was called Balsa Model Flight Simulator, but Falanghe explained the new name, new publisher, and new scope (read about all that here). 

Then we started talking about the map. Kitbash Model Club is set in a bay with a pair of islands at the center. It was originally sparsely detailed, because Balsa started as a VR dogfighting game. Now that space needed to be explorable on foot and from the perspective of small model vehicles, it needed to be much more intricate. It's also nine times bigger than before. How'd they pull that off despite being a tiny three-person indie team?

"We really had to rethink our whole approach to the map design and how we were putting it together," Falanghe said. "We actually ended up redoing all of our tools to generate the world, to a point where we could import vector data from OpenStreetMap. We really wanted our map to be the same fictional bay location, so we used a city builder game with a mod that could export OpenStreetMap data. It exported the layout, no assets or anything, just the layout as vectors. So we got to build out a model of our world and plan out where things go, then we had vector data to generate the world in a semi-procedural way."

When I asked, Falanghe confirmed that the game was Cities: Skylines. Turns out we even wrote about just such a Skylines map way back in 2015.

"We used it, essentially, as a very user-friendly level editor. If you think about how SimCity came to be, it was originally a level editing tool that Will Wright came up with to create the world for a helicopter game. So there is a lot of overlap, historically, between city building games and level editors. They kind of share a common ancestor." 

That game, by the way, was not SimCopter, but Raid on Bungeling Bay



Читайте также

No Rest for the Wicked isn't a Diablo, but it might be one of the smartest soulslikes I've played in a long time

Call of Duty Mobile: Новый мифический скин MG42 добавляет военную сцену поверх оружия

Atom Bomb Baby: рассказываем, почему Fallout — идеальная экранизация видеоигрового материала, и почему этот сериал не стоит пропускать

Москва

Прием заявок на участие в конкурсе на лучшее путешествие по Дальнему Востоку начнется в мае

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Эксперт Президентской академии в Санкт-Петербурге об эффективных решениях в дорожном строительстве   

Эксперт Президентской академии в Санкт-Петербурге об эффективных решениях в дорожном строительстве   

В Москве открылся 46-ой Московский Международный кинофестиваль

Опубликован план мира, способный улучшить отношения между Россией, Нато, Украиной