Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
Game News |

This tactics game is going all-in on pulp classics, mashing up Indiana Jones, The Mummy, and XCOM to make something surprisingly original

 This tactics game is going all-in on pulp classics, mashing up Indiana Jones, The Mummy, and XCOM to make something surprisingly original

Finally, a strategy game with immolated, magical mummies for me to throw grenades at.

The Lamplighters League (Steam page) is an XCOM-alike from the the creators of Shadowrun: Hong Kong and BattleTech, so it's no surprise that it makes a good first impression. But as I sat down to be one of the first in the world to see it last week, I wasn't expecting how much Lamplighters' pulp-inspired, Indiana Jones/The Mummy/League of Extraordinary Gentlemen mid-war setting feels welcome in a somewhat crowded genre. 

You're not running a paramilitary organization like XCOM: the League is made up of 10 named, recruited characters who interact in voiced conversations, can be captured if you fail a mission, and are mechanically bespoke. Célestine is a femme-fatale flapper who's sold her soul in order to gain occult powers, like a hypnosis feat that turns enemies into temp teammates. Fedir is an ex-mob enforcer Russian who gets stronger as he takes damage. Engineer Judith Harlow uses a shield and gadgets to draw aggro and build up a separate health bar of protective armor. "Every character fights really differently" and has their own skill tree, says Chris Rogers, game director on Lamplighters.

Thieves, criminals, assassins, smugglers—they're not the best of the best, but "the best of the worst," as studio head and co-founder Mitch Gitelman describes them. From my hour spent seeing them, I think that the 10 characters will avoid the trap of trying to recreate Indiana Jones or another iconic figure; they're more like a 1932 Suicide Squad, minus the superpowers. More characters are seemingly on the way post-release.

"The Lamplighters League is made by a team who loves turn-based tactics games and wants to build on the way players connect to their squads," says Gitelman. "By focusing on unique characters and the pulps' sense of adventure, we hope to weave personality and narrative into our characters' in-game abilities and the way they play, and welcome folks to the new world we've created."

(Image credit: Harebrained Schemes)

Cloak and dagger

One of the other major distinctions between Lamplighters and its genre peers is that it isn't fully turn-based: a real-time infiltration phase precedes missions. Controlling your three-character squad as a little troupe, you freely wander the same map you eventually perform combat on, sort of like a top-down action game. 

Individual or small groups of enemies patrol the map or stand guard, each emanating an awareness ring that represents Lamplighters' light stealth system. "Each of our characters has a limited number of real-time takedowns that they can use to sort of soften up the enemy," says Rogers. Choosing which troublesome enemies to pick off is part of the opening phase, as is the work of scouting and positioning your trio. Sometimes there'll be environmental actions you can take, like smashing through a crumbling wall to open up a flank. You're setting the table for the turn-based fight to follow, a twist I like.

Outside of these tactical missions, Lamplighters plays out like XCOM's globe-spanning whack-a-mole, with a world map, divided into regions, fought over by three houses of The Banished Court, the occult organization you're battling over the course of the campaign. Heist missions contain major story beats and can reward you with artifacts that characters can equip, while character recruitment, rescue missions (which appear after you lose someone in a mission), and other tasks populate the globe. Each of those Banished Court factions is making independent progress, achieving permanent upgrades for themselves if you let them do evil unimpeded. And a little bit like XCOM's Avatar project, if a faction reaches 100% progress on its scheme it'll trigger a last-stand style mission to see if your heroes can prevent a game over.

Thieves, criminals, assassins, smugglers—they're not the best of the best, but "the best of the worst."

I walked away from my short demo of Lamplighters optimistic about its place in the genre. Its soft-but-serious art design is effective, with the UI reflecting art deco details of the time and characters looking stylized but not cartoonish. The disappointment of Empire of Sin by Romero Games (also published by Paradox) created a little skepticism about how portable XCOM was as a template, but Lamplighters is clearly only using XCOMbat as a starting point, unafraid to introduce new ideas (allies and enemies also accumulate stress), putting welcome spin on what we've been playing since 2012. 

(Image credit: Harebrained Schemes)


Читайте также

The first official reference to the 'AMD Ryzen 9000 series' gives Zen 5 a name and hints at an imminent release date

How to use the marketplace in Manor Lords

Шапки женские на Wildberries — скидки от 398 руб. (на новые оттенки)




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Шапки женские на Wildberries — скидки от 398 руб. (на новые оттенки)

Более 100 студентов посетило СЛД Курск в рамках акции «Неделя без турникетов»

Компания ICDMC стала победителем престижной премии в сфере ЗОЖ – Green Awards 2023/24

Врач-гигиенист сети клиник «Мегастом» Ольга Жидких: как правильно ухаживать на полостью рта и зубов