Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
Game News |

I cannot overstate how great it feels to have classic Assassin's Creed back

In a showcase that also debuted gameplay for an exciting new Star Wars open world game and an Avatar FPS, I didn't expect to come away from Ubisoft's not-E3 show mostly thinking about Assassin's Creed Mirage. I'm thinking about how gorgeous 9th century Baghdad looks, how immediately charming of a protagonist Basim is, and his weirdly OP ability to teleport.

But more than anything, I'm thinking about how nice it is to be getting a classic Assassin's Creed game again, and wondering why Ubisoft is making it. I was one of the grumpy AC fans who, when Assassin's Creed: Origins released in 2017, was appalled at what they'd done to my stealth action series. Gear scores, loot, and floating damage numbers I can forgive, but the moment Ubi made it impossible to assassinate a higher-level enemy, it stopped being Assassin's Creed to me. Everyone liked AC's RPG future, too, so I made peace with one of my favorite series leaving me behind.

I've been operating under the "believe it when I see it" principle since Ubi announced Mirage, its "love letter" to the first Assassin's Creed game with glimpses of Baghdad's bustling streets and Basim's traditional robes. I was nervous that Mirage would still have some of the RPG baggage of the last three games, but after watching a 10-minute live demo at a press event this week, they've really done it: classic AC, resurrected in all its stabby, stealthy, and sometimes clunky glory.

The demo I watched followed the same path as Ubi's official gameplay video that premiered yesterday. We're introduced to Basim on his way back to a bureau after completing his first contract. Basim chats with his new buds, they discuss opening more bureaus across the city, and Basim unlocks the blowdart. We get a good look at six tools Basim has at this time: a torch, throwing knives, blowdarts, smoke bombs, traps, and noisemakers—pretty standard kit for the old games. 

(Image credit: Ubisoft)

The meat of the demo is a larger assassination contract on a guy smart enough to surround himself with high walls and lots of guards. This is where my live demo went a little off the rails from the version Ubi published online. The demo driver almost immediately gets spotted by a guard and scrambles to hide in a bush, but it's too late. A fight breaks out in the same garden where the demo video shows off the blowdart. They barely escape the fight alive and quickly scale the tower to kill the marksman.

Once he's dead, Basim can use his eagle to scout the area, though because the compound is still on alert, the eagle is quickly disabled again. The chaos carried into the heart of the compound, where the video shows off Basim's crazy new teleporting kill ability. This was instead a huge brawl in my demo, ending with the eventual assassination of the target. 

The dev narrating the video was noticeably disappointed that the mission hadn't gone as choreographed, but I can't think of a better demonstration of Assassin's Creed than seeing what it's like when everything goes wrong. The early AC games were at their most frustrating when you were fighting clumsy controls trying to evade detection, but this is where I'm most hopeful that the snappy movement of the AC RPGs will rub off on Mirage. At least I got to see more combat than everyone else. Unlike the spongy enemies of Origins, Odyssey, and Valhalla, Mirage fights are quick and lethal.

(Image credit: Ubisoft)

We saw Basim instantly counter and kill guards like the spitting image of Altair and Ezio, though Ubi noted that Basim is a "glass cannon" character. Open combat is meant to be a last resort, which has always felt like the intended fantasy of Assassin's Creed, but past games weren't able to resist making its protagonist one-man-armies. It'd be great to feel like I'm in real danger when facing a handful of guards, instead of just waiting for their easily countered attacks. 

Watching the Mirage demo gave me all the warm fuzzy feelings remembering what it was like in the runup to the first game. I went back and watched the E3 2007 gameplay demo for Assassin's Creed 1 afterward and was surprised at the little things I'd forgotten about that game that felt so novel at the time, like a dedicated button to push crowds away, the freedom to climb the side of any building, and hidden blade kills that are still cool 16 years later.

There might never be a proper Assassin's Creed remake, but I'm starting to think Mirage is something better: a modern reimagining of what that first game could've been on a much grander scale.



Читайте также

Today's Wordle answer for Thursday, December 26

Helldivers 2 galactic war timeline: Every major event that's happened so far

We learned just how small Valve really is this year, but also how good it is at raking in the cash: It's making more money per employee than Apple

Москва

Боец террористической направленности // Экс-спортсмена обвиняют в теракте и нападении на полицейского

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Кабмин запретил майнинг в 10 регионах России до 2031 года

Кабмин запретил майнинг в 10 регионах России до 2031 года

Филиал № 4 ОСФР по Москве и Московской области информирует: Социальный фонд упрощает работодателям возмещение затрат на охрану труда

Филиал № 4 ОСФР по Москве и Московской области информирует: Свыше 110 уроков пенсионной грамотности провели сотрудники Отделения СФР по Москве и Московской области