Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Game News |

Starfield players agree that its first dozen hours are its weakest: 'OK, 12 hours in, and I love it'

The moment at the start of Fallout 3 when you step out into the wasteland blew some minds back in 2008, but Starfield's intro isn't quite having the same effect. The short narrative sequence that casts you as a miner isn't quite as captivating as growing up in a Vault, and the simplified space travel and somewhat dull first hours that follow has players wrestling with one of Bethesda's most divisive opening acts yet.

The game opens with a surprisingly short intro sequence where your character's mining job is interrupted by a mysterious artifact and a band of space pirates. It all happens so fast that there's barely any time to express the kind of character you want to play as. Many players agree that Starfield's intro falls flat, and veers too far into absurdity with how quickly your character becomes a killing machine regardless of their choices.

"In 30 minutes I've just been given a ship and told to go to [Constellation's] headquarters," TankMain576 wrote in a Reddit post about Starfield's intro. "But then as soon as I'm in orbit it's, 'Oh no, you're going to go alone to exterminate an ENTIRE BASE of pirates before we get to looking at the thing in your head.' Sir, excuse me? I'm a miner."

Several people in the thread point out that Fallout 4 and Skyrim have similarly unrealistic intros where your character becomes a hero in less than an hour. But Starfield's hard sci-fi world—at least in the beginning—isn't as removed from our reality as Fallout's nuclear wasteland or the Elder Scrolls' Tamriel. Outside of touching the artifact, nothing magical happens. Even if you choose to be a former chef or professor as your character background, you'll be blasting pirates and flying through space in minutes.

After the intro, Starfield slows to a crawl. You're given a spaceship, a robot companion, and the freedom to travel anywhere you want, but the game doesn't give you a strong reason to visit anything in particular. You join Constellation, the group of explorers at the center of Starfield's main story, and meet a few of its members. The introductory missions aren't all that eventful until you've properly met everyone and things start to go awry. Other activities aren't much better.

Exploring planets isn't exactly as seamless as you might've thought for such a huge part of the experience. You can't land on them without fast traveling, and whether or not you find anything interesting on the surface is completely random. Base building is too resource expensive early on and you won't have many skill points available to unlock basic features like the boost pack

(Image credit: Tyler C. / Bethesda)

Meanwhile, enemies will stand on top of objects and freeze in place, and weapon variety takes a while to open up. Not too surprising in a Bethesda RPG, but some longtime fans have said that the combat feels "outdated," "janky," and "slow."

"I appreciate Bethesda for trying to innovate with a new IP, but it feels like, while they want to push boundaries, they’re too afraid to let some aspects of their formula go," 1877cars4kids wrote.

In our Starfield review, Chris had similar criticisms of Starfield's opening hours: "Starfield's introduction is unusually straightforward for a Bethesda RPG, and the first handful of places you visit, including the game's capital city of New Atlantis, are pretty dull."

That was my experience, too. But once you wrap your brain around Starfield's structure—explore cities, bump into various side missions, and fly to mission objectives—and learn what is or isn't worth your time, the game starts to work better. Chris started to enjoy Starfield after 12 hours, and that lines up with when I was finally able to find skills and weapons I liked and missions that felt significant and rewarding.

Traits, like the one that gives you parents who routinely crash your hero's journey, develop over time and inject some charm in a sea of straight-forward side missions. You'll be able to dump more points as you level up into valuable skills, like Stealth and Persuasion, to customize your approach to different situations. More compelling characters show up to give you insight into the world, and the rewards for progressing the main story help answer the question of what makes Starfield different from Bethesda's previous games.

There are still annoyances in Starfield: the lack of local maps is driving everyone mad, bugs are plentiful, and that sneaky bucket trick from Skyrim doesn't work anymore. But other players who've persevered through the  dull opening hours are reporting a similar feeling: it gets better after 12 hours. 

"OK, 12 hours in, and I love it," Open-Let-1014 wrote. "Disappointed about the space travel, but everything else is top notch."



Читайте также

Here's a little social deduction game about figuring out who's slacking off at work

Just a few days in and people have already installed millions of mods for Baldur's Gate 3

Скриншоты и много информации с ЗБТ EdgeWalkers (NZ Mobile)

Москва

Команда ушла с поля из-за ссоры с Артемом Дзюбой, а голы забивали в пустые ворота

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Кабаре-бэнд «Елисейские поля» выступил на фуд-корте ТРЦ «Нора»

Книга года. В Москве наградили лауреатов главной книжной премии

Посол Ирана Джалали заявил о возможном заключении в октябре договора о стратегическом партнерстве Москвы и Тегерана

Росгвардейцы принимают участие в обеспечении правопорядка в период проведения Единого дня голосования в Подмосковье