Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Game News |

I'm finally enjoying Starfield's combat after giving guns a giant buff

My official Starfield background is chef, but for the last 30 hours, I've become a full-time gun collector. I've racked up a respectable arsenal of very cool guns, some favorites being a six-shooter with sharp angles that look straight out of a Deus Ex game and a heavy rifle where the reticle is a grid of ominous laser pointers. Even though I'm only using a handful regularly, I keep picking them up because they're all so different, with distinct looks, sounds, and involved reload animations the FPS enjoyer in me is gobbling up. Bethesda has really upped their game since Fallout 4.

The only thing that's been dragging me down is that, no matter how fun they are to shoot, Starfield guns are actually pretty weak. Lethality varies with enemy level and gun stats, but generally speaking, vanilla grunts and pirates can easily eat up half or full magazines of ammo before going down. 

With all due respect to Destiny diehards, dropping pounds of ammo on a single guy is not my idea of a good FPS, especially not one that I'm trying to stay immersed in. So just as I did with Cyberpunk 2077, I looked to Nexus for Starfield mods that'd make it play less like Borderlands and more like Call of Duty. There are already a few options, but I only tried out two: Immersive Damage by CnRJay and Project Reality by ADAIVI.

Both essentially do the same thing: buff your damage output with custom .ini files that are very easy to install, though for now, I'd recommend Project Reality first. It's the better-organized, more comprehensive mod of the pair with a few extra tweaks I like. Immersive Damage is more straightforward, if that's your preference, but it currently has a major issue with space combat.

Project Reality

Buffs player damage and enemy damage, scaled by difficulty. Improves stealth by making enemies slightly less omniscient, and makes other miscellaneous tweaks like slower movement for more "immersive" pacing.

Pros

  • Default buffs are noticeably stronger, but doesn't make everything a one-shot-kill
  • If you want to tweak values further, it's easy to do with a clearly-labeled Notepad file
  • I like several of the miscellaneous changes I wouldn't have thought about otherwise, like the slower jog speed.

Cons

  • Higher-level enemies suddenly did way more damage than I considered reasonable, so I had to tone that down immediately
  • Requires a one-time console command to activate
  • Some of the miscellaneous changes are arguably pointless, like less NPC blinking and limited ammo for companions (though they're easy to delete)

Immersive Damage

Increases damage dealt by the player, to the player, and nerfs enemy health scaling at higher levels.

Pros

  • Way stronger buff by default: this felt way closer to my ideal damage buff. If you want guns to feel as deadly as they really would be, this gets closer without tweaking.
  • No console command required to activate
  • No fuss

Cons

  • Accidentally makes space combat a nightmare: The modder has acknowledged that the damage buffs also apply to space combat to disastrous results. You deal way too much damage and enemies can instantly incinerate you. There's a beta version of the mod that supposedly fixes this, but players have reported it doesn't work.
  • You can tweak the values yourself, but they're not as clearly labeled as Project Reality, so it may take some trial and error.

It's also worth considering that universally buffing gun damage may also reduce the impact of finding legendary guns with high stats, and weapon bench upgrades might be less useful too. I'm OK with that because I wasn't having much fun with my legendary guns anyway, but if you've been improving guns the traditional way this could undo some of that work.



Читайте также

Here's a little social deduction game about figuring out who's slacking off at work

Just a few days in and people have already installed millions of mods for Baldur's Gate 3

Lollipop Chainsaw RePOP — геймплей Switch-версии

Москва

Команда ушла с поля из-за ссоры с Артемом Дзюбой, а голы забивали в пустые ворота

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

В музее-квартире И.Д. Сытина откроется выставка «я ты мы другое

Книга года. В Москве наградили лауреатов главной книжной премии

Росгвардейцы принимают участие в обеспечении правопорядка в период проведения Единого дня голосования в Подмосковье

Кабаре-бэнд «Елисейские поля» выступил на фуд-корте ТРЦ «Нора»