Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024 Январь 2025
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Mineko's Night Market review

NEED TO KNOW

What is it? A free market cat-pitalism simulator set in an alternate-reality Japanese island. 

Release date September 26, 2023

Expect to pay £TBC / $29

Developer Meowza Games

Publisher Humble Games

Reviewed on AMD Ryzen 5 3500U, Radeon Vega Mobile Gfx 2.10 GHz, 12 GB RAM 

Steam Deck Tested

Link Official site 

I don’t dream of labor. My thoughts aren’t filled with get-rich-quick schemes, I have never developed a “grindset,” and my browser history is free from searches on “how to start an LLC.” I may have to work for the things in this world I love most, but I will never pray to my job as though it were a god. In Mineko’s Night Market, there’s an actual god of commerce, and it’s a giant cat who lives in your shed.

As Meowza Games’ first outing, Mineko’s Night Market is a very cute and soft business management sim that kind of just papers over the fact that we’re making a young girl economically revitalize a whole town by selling crafts to neighbors. The writing is quirky, the setting is appropriately rural while still vaguely gesturing at modern trends, the art is this kind of pop-up picture book-ish style that feels just a little derivative while still managing to do the job—“be cute”—it was meant to do.

Unfortunately, there’s a serious tension between the game’s various systems—namely its wildly inflated economy, tedious central loop and the mechanics of fulfilling quests—and its story, and it’s a tension that is never fully resolved.

Mineko’s Night Market is a game that is grounded in myths that are both ancient and exceedingly modern. On the one hand, it makes gestures at various aspects of traditional Japanese folklore, like the Maneki-neko or Ebisu and the Seven Gods of Fortune. The game’s resident feline deity, Nikko, has shrines and statues in its image all over Mt. Fugu Island, in various states of disrepair. Its iconography can especially be found all over the village; all the villagers believe in Nikko as a real entity to varying degrees, and there’s even a shady government agency that seems to be hunting it. The game’s A-plot is focused on this folklore and eventually on protecting Nikko from those agents.

On the other hand, this is a game about capitalism, or rather, a very particular set of ideas about how capitalism ideally should work. The titular “Night Market,” a cross between a weekly cultural festival and swap meet, sits at the heart of this set of ideas, and our participation in it—making items to sell, participating in its special events, even attracting new vendors—seems like it’s the engine that makes the rest of the town magically more prosperous again. The B-plot is very concerned with us making enough tchotchkes to bring the village back to life. 

Boom and Bust

(Image credit: Meowza Games)

One of the key facets of any small business simulator is that you have to balance your costs—time, labor, actual money spent—against your revenue. Even so, the economy in Mineko is seriously skewed. Stamina-replenishing items like cup ramen and sushi boxes cost upwards of $80. Basic tools like hand axes and fishing rods cost as much as a scalped PlayStation 5. More advanced tools, like specialized workbenches we earn for progressing, cost even more. 

The best way to make money so that you can afford these items and move the story forward is to sell crafted items at the Night Market, so the majority of your week is spent wandering around the areas you’ve unlocked, picking up crafting materials. Doing so costs stamina, and running out means you can’t collect anymore that day. Eating and drinking can replenish stamina, but you can only consume three food or drink items per day, to start. Even if this wasn’t a factor, you can only seemingly visit two locations per day before the bus shuts down. A charitable read on this design decision is that it makes players think more strategically about what they want to do in a day, but really all it did was annoy me and artificially lengthen the game.

(Image credit: Meowza Games)

The act of crafting itself, and even some more advanced collecting tasks like chopping wood or fishing, requires you to successfully complete a quick-time event. Do so perfectly, and you get “perfect” craft items (or the most collected materials) which you can sell for more than the regular version of the same craft. The activities you complete to unlock new areas, usually some variation on “free x number of cats from the spooky government agents searching for Nikko,” don’t really provide that much more of a challenge either. This gameplay loop reigns supreme, even when new elements are added.

My own personal ideological bugbears aside, I genuinely think I would have preferred a version of this game that just leaned into the business sim stuff and eschewed the story altogether. Or, going in the reverse direction, I think I’d be happy with the game focusing on its story and making some of the roadblocks in the business sim design less prominent: no stamina meter, no or few restrictions on travel, tools costing less, a less-byzantine quest structure. The major saving grace here—the game’s cute art design and soothing soundscapes—still fails to distract from the problems at hand. Mineko’s Night Market wants to have the best of both worlds, and I think it gets in its own way as a result. 



Читайте также

Black holes, buildings on poles, and a 'sea urchin planet': PUBG creator's world-sized tech demo may be hiding some bizarre machine learning 'hallucinations'

'We will take measures to vanquish this nefarious behavior': Marvel Rivals will ban console players who use a mouse and keyboard

Hideo Kojima is 'tired' while crunching on Death Stranding 2 and wonders how long he'll be able to keep making games: 'Every day feels like I'm racing against the clock'

Москва

Мама Костылевой: «Мне по барабану наглая семейка Саранчи. У Лены нет контракта. А вот в академии Плющенко этот нарыв останется»

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

В Московском регионе 5,6 тысячи самозанятых самостоятельно формируют будущую пенсию

В Московском регионе 5,6 тысячи самозанятых самостоятельно формируют будущую пенсию

В Московском регионе 5,6 тысячи самозанятых самостоятельно формируют будущую пенсию

В 2024 году Отделение СФР по Москве и Московской области назначило единое пособие родителям 370,5 тысячи детей