Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
Game News |

Braid: Anniversary Edition is finally coming in 2024 with 15 hours of developer commentary, and no I am not kidding

It's been more than three years since the announcement of Braid: Anniversary Edition, a "hand-painted" remake of the famed indie hit. At the time, it was supposed to arrive in 2021, and that was a pretty big miss—but now, two years later, we've got a new release date of April 30, 2024.

Three years is a heck of a delay for a do-over of a relatively small 15-year-old puzzle-platformer, but—and I'm just speculating here, but—the extra wait may have something to do with the addition of more than 15 hours of commentary from Braid creator Jonathan Blow and other developers. That's right, 15 hours of talking about a 15-year-old game—to put that in perspective, that means it'll take about three times as long to listen to the full commentary track as it will to finish the game.

"The goal is to make it the craziest, most-in-depth commentary ever put in a videogame," Blow said. "You can follow particular threads of commentary spatially, through wormholes that go from level to level to see evolutions of particular concepts; the commentary has lots of markup so we can circle stuff on the screen, point arrows at whatever visual detail we are talking about, show diagrams, play back recordings of gameplay to show what happens if you try doing this or that in a particular level, and many other capabilities."

I liked Braid a lot when it first came out, although I wasn't especially good at figuring out the later-game puzzles. But even so, 15 hours (holy cow) of commentary seems to me less like a feature and more like a threat. I'd be happy to listen to some anecdotes or interesting insights for, say, 15 minutes, but 15 hours? Maybe there are some diehard Braid fans out there who can't wait to dive that deep, but is there really still 15 hours (I mean, seriously, wow) worth of things to say about Braid at this point? To be perfectly clear, I'm not saying there isn't, but I am definitely wondering about it.

Fortunately, the commentary track is not mandatory, so you can just jump in and play the game if you want. The Anniversary Edition promises a number of enhancements over the original, including:

  • Improved sound and new mixes and variants of the soundtrack by Martin Stig Andersen (Control, Inside) and Hans Christian Kock 
  • Hand-repainted graphics by original artist David Hellman 
  • Animations with extra frames, for smoother in-game motion
  • Ability to switch back and forth between the old and new Braid on the fly  
  • 15+ hours of commentary featuring Jonathan Blow, David Hellman, Marc ten Bosch (Miegakure), Brian Moriarty (Trinity, Loom, Alvin and the Chipmunks: The Squeakuel), Casey Muratori (1935; Handmade Hero; Computer, Enhance!), Cris Moore (gamer, resident faculty at the Santa Fe Institute), Frank Cifaldi (Video Game History Foundation), Martin Stig Andersen, Hans Christian Kock, and Jakob Schmid.  

The side-by-side clips in the new trailer don't reveal a world of visual difference between the two games, although you can see that quite a lot has been done in the details. Still, I do have to wonder whether this is going to land as a particularly essential remake: I just fired up the original Braid on Steam and it's still a beautiful game (and supports 4K resolution, so there's no weird stretching or aspect ratio issues on modern displays) and plays perfectly well. Perhaps I'm setting my sights too high, or maybe the differences will be more pronounced when the game is actually out and playable, but going by first impressions I think I expected a little more from a remake, especially after this much time in development.

We'll see next year, and maybe I'll be surprised—and I hope so, because I really did enjoy the original. Storefronts haven't been announced yet but Braid: Anniversary Edition will be available on PC, console, and mobile devices via Netflix.

(Image credit: Thekla Inc)

(Image credit: Thekla Inc)

(Image credit: Thekla Inc)

(Image credit: Thekla Inc)

(Image credit: Thekla Inc)

(Image credit: Thekla Inc)

(Image credit: Thekla Inc)

(Image credit: Thekla Inc)

(Image credit: Thekla Inc)


Читайте также

Для данжен-кроулера TOREROWA началось ОБТ 3

Высоко сижу, далеко гляжу: лучшие платформеры от первого лица

Monster Hunter: Outlanders стала ближе к релизу




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Филиал № 4 ОСФР по Москве и Московской области информирует: Социальный фонд упрощает работодателям возмещение затрат на охрану труда

Филиал № 4 ОСФР по Москве и Московской области информирует: Свыше 110 уроков пенсионной грамотности провели сотрудники Отделения СФР по Москве и Московской области

Филиал № 4 ОСФР по Москве и Московской области информирует: Социальный фонд упрощает работодателям возмещение затрат на охрану труда

Кабмин запретил майнинг в 10 регионах России до 2031 года