Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
Game News |

Take-Two boss says Grand Theft Auto games rake in so much money, making a GTA movie isn't even worth the hassle

Two of the biggest bits of videogame news to come along this week were Nintendo's announcement of a live-action Zelda movie, and Rockstar's promise of a proper Grand Theft Auto 6 reveal in December. That might naturally lead your wandering thoughts to wonder when Take-Two Interactive will get around to making the Grand Theft Auto-based Hollywood blockbuster that's such an obvious, almost obligatory, project. 

I'm sorry to say that you probably don't want to hold your breath waiting: Take-Two CEO Strauss Zelnick said during an investors call yesterday that the publisher isn't interested in chasing a big-screen GTA project because it's just not worth the effort.

If Take-Two financed a film or series itself, Zelnick explained, it would probably do pretty well on it financially as long as the show in question was a success—but the odds of that happening aren't great. "[Films and television are] very difficult businesses," Zelnick said. "I've been in them successfully. They're super challenging. They're not what we do. We'd much prefer the risk/reward profile of the business we're in."

The alternative to that is licensing the Grand Theft Auto property to other people and taking a cut of whatever profits are generated from the films they make. But under those terms the payoff simply wouldn't be worth the bother, even if the film was a big hit. 

To put it in context, he said Mattel's licensing profits on the Barbie movie, which he described as an "extraordinary hit," are expected to be about $125 million. That's not nothing, but Zelnick said licensing fees Take-Two would earn on a GTA film would be "a fraction" of what it makes on its games (Take-Two reported net revenues of $1.3 billion in its most recent quarter, in case you were curious), and that's only if the film is a success—which, again, isn't likely.

"The hit ratios in the motion picture business are vastly lower than they are in the interactive entertainment business," Zelnick said. "Our hit ratios for console properties are in the 80% or 90%. The hit ratio for a well-run movie studio is around 30%, which is to say there's a 70% chance that the movie that we license could fail.

"And so in success, the number, in terms of the benefit to our bottom line ... it's not zero, but it's not really material to what we do around here. And in failure, we run the risk of compromising the underlying intellectual property."

That's the other potential downside of chasing film projects: If your movie tanks badly, it leaves an eau de flop around the entire property. It makes me think of the Max Payne film from 2008, which thankfully doesn't come up in conversation much anymore. Can we say that box office bomb is the reason the Max Payne series has been moribund for more than a decade? No, of course, but it sure didn't do it any favors, either.

I'm well aware of how much money the game industry generates but even so, as a videogame oldster the notion that blockbuster film projects aren't worth aggressively pursuing anymore kind of boggles my mind. It wasn't all that terribly long ago that Hollywood was where the real fame and fortune was to be found, and now here we are giving it the small-peanuts brushoff. How things have changed.



Читайте также

PC Gamer Hardware Awards: The best gaming SSD of 2024

The biggest gaming controversies of 2024

Corsair K70 Core review




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

В Москве и Московской области жилищные условия за счет материнского капитала улучшили свыше 537,8 тысячи семей

Филиал № 4 ОСФР по Москве и Московской области информирует: Социальный фонд упрощает работодателям возмещение затрат на охрану труда

Филиал № 4 ОСФР по Москве и Московской области информирует: Социальный фонд упрощает работодателям возмещение затрат на охрану труда

Кабмин запретил майнинг в 10 регионах России до 2031 года