Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

You can almost triple your frame rate in Cyberpunk 2077 using multiple GPUs, but SLI this ain't

Artificial frame generation technology. Even typing those words feels vaguely science-fiction, but ever since the release of Nvidia's DLSS 3 Frame Generation (and much later, AMD's Fluid Motion Frames), it's become a concept that's gone beyond the theoretical into the everyday. However, Korean technology website QuasarZone (via Videocardz) has taken things to a new extreme by managing to run both methods at the same time via an impressive bit of GPU wrangling, and the performance gains are, on the surface at least, rather impressive.

To achieve this mind-bending result, both an RTX 4090 and Radeon RX 6600 were installed on the same motherboard, with the monitor connected to the AMD GPU. The RTX 4090 was then forced to render a game with DLSS 3 Frame Generation enabled, while the RX 6600 was used as an output source to the monitor using AMD Fluid Motion Frames. This means the eventual output was rendered at a higher frame rate using DLSS 3 Frame Generation, then interpolated once more through the RX 6600 to even higher levels still.

The results at first glance seem very good indeed. Cyberpunk 2077 at a 4K output resolution jumped from an average of 71.7 fps all the way up to a gigantic 209.3 fps with both DLSS 3 FG and AFMF enabled. That's nearly triple the frames, and quite an impressive demonstration, as proof of concepts go.

It wasn't just Cyberpunk either. Call of Duty: Modern Warfare III nearly doubled its frames using the technique, with a leap from just under 128 fps all the way to nearly 226 fps, while Ratchet and Clank: Rift Apart managed 233 fps with both methods enabled, up from an average native frame rate of just over 121 fps. Even the notoriously CPU-bound Starfield received a significant performance jump, from 72 fps at native to just over 200 fps with DLSS quality mode and AFMF working together.

The fact that this even works at all is very impressive, but as you might expect, there are some caveats. First of all, beta drivers are currently required to enable AFMF on any AMD card, and some games reportedly didn't recognise the full-screen mode required for Fluid Motion Frames to work correctly. 

Secondly, sticking two GPUs next to each other and making them work hard in conjunction means that power and heat are factors to be considered, so a motherboard was used that allowed them to sit side by side while still receiving enough space for adequate cooling.

Your next upgrade

(Image credit: Future)

Best CPU for gaming: The top chips from Intel and AMD.
Best gaming motherboard: The right boards.
Best graphics card: Your perfect pixel-pusher awaits.
Best SSD for gaming: Get into the game ahead of the rest.

And the third? 1% lows were an issue, and in all the games tested they remained very low compared to the lofty heights achieved in average framerate alone. This was caused by AFMF turning itself off dynamically under fast motion, as under these conditions it doesn't have enough motion vectors to determine the direction of the changes to the generated frames, which would result in a very messy output if it stayed on at all times. 

As such, with such large jumps and drops in the framerate the overall smoothness of the experience was less than ideal, meaning it's unlikely anyone's going to be using this as a genuine way of drastically improving the frame rate on their machines at home.

Nevertheless, credit has to be given not just for the conceptual idea, but the implementation of a technique that on the surface doesn't seem like it would work at all, nevermind with the results achieved. While it's an excellent demonstration of a bit of lateral thinking to make two distinct frame generation technologies work in relative harmony, perhaps it's better to leave this one as an experiment rather than something to try yourself.



Читайте также

ZStack – инструмент для работы с ИТ-инфраструктурой

Scandal erupts at World Conker Championships as triumphant 'King Conker' caught with painted steel replica: 'The whole thing is nuts'

After the success of Silent Hill 2, Bloober Team is making an original mature-rated sci-fi horror, Cronos: The New Dawn

Москва

SHAMAN, Алсу, Игорь Крутой, Полина Гагарина и другие звезды поздравили победителей премии «Мы верим твердо в героев спорта»

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

«И деньги остались, и машину получил»: «Авторадио» вручило ключи от городского кроссовера

SHAMAN, Алсу, Игорь Крутой, Полина Гагарина и другие звезды поздравили победителей премии «Мы верим твердо в героев спорта»

Фонд Юрия Лужкова награждает победителей экономического диктанта-2024

Сотрудники вневедомственной охраны Росгвардии Московской области провели патриотические уроки для школьников региона