Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Game News |

Baldur's Gate 3 tool discovers there's around 1,888 characters with dialogue in the game—though 'justice for Karlach was actually the main reason' it was made

Baldur's Gate 3 has a lot of words—and even 'a lot of words' is a major understatement. In a Steam post before the game's release, it was revealed the game's total script is about 2 million words long. For context, all five books in the current Game of Thrones series add up to about 1.7 million words. Big. It's a big game.

Which is why I was pretty damn impressed to find this tool casually popping up on the game's subreddit, able to show which character had the most changes to their dialogue since launch. It's Wyll, which is interesting—but not a huge surprise, seeing as his story stands the most to gain from some added nattering (we still like him, though). Still, I wanted to know how the heck something like this was built, so I reached out to the tool's creator.

Total amount of changes & added lines per character from r/BaldursGate3

They go by the name of Ivunska on Reddit, GitHub, the Larian Forums and Discord, and they credit the BG3 Patch Dialogue Difference Tool's existence to a shared effort by other modders in the community. "The extractor (by Norbyte), multi-tool (ShinyHobo), dialog parser (roksik-dnd & anonymous collaborator), and the dialog difference tool (me)—all of the prior work is what made development of this tool (and many others) manageable."

While Ivunska mentions that without the collaborative effort this thing could've been easily "twice the amount of work", they've also got some compliments for Larian Studios itself. "Each line contained 'character codes' for which line was associated with which character and was structured in a way that I could fairly easily pick it apart … a data scientist loves nothing more than already very well structured and clean data to work with."

As for their own personal observations, Ivunska's only just finished their first playthrough, which means they haven't been diving too deep into the script beyond a broad, numbers-based overview. Instead, they've been staggered—again—by how mammoth of a game Baldur's Gate 3 is.

"There are approximately [over] 1,888 characters with dialog in the game, even more considering some dialog may be misattributed and that this count doesn't include generic dialog (e.g. generic group of goblins). I definitely have not talked to 1,888 characters."

They also have a pretty good idea of how many lines—which could be multi-sentenced—the game has. "From what the internal code of the tool gathers there are 114,921 lines [in Patch 5]," compared to "110,869 on launch day." While the tool does highlight a ton of typo fixes, as Ivunska mentions: "It's easy to think from the difference tool that there are a lot of typos in the script, but notice how in-game you don't even see them! That just goes to show how massive this game is."

As for why Ivunska would put this all together, that's down to one simple reason: justice for our big lady. "Justice for Karlach was actually the main reason why the tool was created, with more primitive code being created sometime in September after Patch 2 … many of us on Reddit, Discord, and in the Larian Forums thread for Karlach were/are quite hungry for an Infernal Engine fix of some sort that didn't necessitate her becoming a mindflayer or her having to go back to the Hells."

This means the tool started out targeting one specific character, then expanded to the whole cast: "I started working on simpler versions of the tool to satiate some of my curiosity/anticipation. A few others seemed to share the same curiosity and were interested in its development. Seeing how this tool may be useful for characters outside of just Karlach, I fleshed out my small collection of scripts for a more 'everyone-ready' version that you see today."

I live for this stuff. While some might take a dim view of data mining, it's clear that stats wizardry has a lot in common with speedrunning communities. Neither is trying to 'break' a game—instead, finding all the hidden secrets in between lines of code. 

It's an expression of love, kinda like how you might wear out your favourite bit of hardware. In regards to the tool itself, Ivunska's happy to share. "[I'm] planning to create more mods and tools in the future, so stay tuned. Also, the tool is open source on an MIT licence for anyone who is interested in forking/extending/etc. Go wild."



Читайте также

Doodle Kingdom Alchemy 2.3.57

Baldur's Gate 3's latest patch is not the final update, Larian says: 'The chefs must cook'

Once Human dev says some recent player feedback 'has been quite demoralizing'

Москва

Представитель Дзюбы — о скандале с Артемом: «Игроки «Амкала» повели себя не по-пацански»

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Росгвардейцы принимают участие в обеспечении правопорядка в период проведения Единого дня голосования в Подмосковье

Кабаре-бэнд «Елисейские поля» выступил на фуд-корте ТРЦ «Нора»

7 и 8 сентября отмечайте День города в Музее Николая Островского и Музее-квартире И.Д. Сытина

Книга года. В Москве наградили лауреатов главной книжной премии