Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Diablo 4 will get a hotfix today to sort out a major issue: its hardest dungeon is too hard

Earlier this week, Blizzard released the equivalent of a torture rack for Diablo 4's most masochistic players—The Abattoir of Zir (try saying that ten times really fast). It's meant to be an endgame activity designed for the hardest of the hardcore, a task you're "not really supposed to finish." Unfortunately, it hit a couple of speed bumps on the way out.

First off, a bug accidentally nerfed everyone in the game. The game's max-level progression system, the Paragon Board, accidentally nudged players' Glyphs from 15 to 14, which tore through their carefully-constructed builds like one of those 'news anchor accidentally destroys a lego sculpture' videos. 

That was hotfixed fast, but there's another problem—the super hard dungeon is a little too hard. As announced in a Blizzard post yesterday, "we have seen players note that the difficulty ramp is pretty excessive even on the first tier for those who were able to complete Level 100 Nightmare Dungeons before. These changes will allow for more opportunities for players to experience the earlier tiers and grow as they progress through them." 

PC Gamer's Tyler Colp and Sean Martin have been giving it a go, and according to Tyler it's "significantly harder than anything else in the game". I dipped into the game's subreddit just to see if that tracked, and I think this video demonstrates it better than anything else, courtesy of user franzpuntoit.

My Abattoir of Zir from r/diablo4

While this might be a blink-and-you miss moment for the uninitiated, one commenter did remark franzpuntoit stood "in one of the hardest-hitting explosions in the entire game", to which they shrug their shoulders and admit the "noob virus is in my veins". A level of zen we can all aspire to.

Still, with how quickly their health was deleted, I can only imagine how much of a terror later levels of Zir's wild ride can get, especially when you're facing huge packs of enemies. If something with such an innocuous animation can turn you into giblets like Thanos with a certain gauntlet, things might be a touch overtuned.

While tiers 10 and beyond will remain the same, those below should be a touch smoother, letting players actually enjoy the dungeon before they get their face smashed in. Additionally, Blizzard will implement a whopping -20% damage reduction "throughout all tiers of Abattoir of Zir."

That's a hefty nerf. Though, I'm of the mind that if players who were happily cleaving through level 100 Nightmare dungeons are getting torn in half, it's best to pump the brakes just a little bit. There's endgame, and then there's 'ends your game'. 

Community feedback has also focused on the high cost of the Sigils required to enter the Abattoir, which you only earn back if you successfully complete a run. There's also been a lack of the endgame rewards, beyond an (admittedly incredibly powerful) new Glyph called Tears of Blood. 

However, once players figured out it'd need 300 hours of grinding just to level it to 50 (at which point its radius of effect on your Paragon board expands, dramatically boosting power) even dedicated content creators questioned whether this was a good use of their time. As a result, Blizzard is boosting the XP each clear grants:

"We are going to adjust glyph experience rewards starting from Tier 2 upward to be significantly more as you progress through higher tiers of Abattoir of Zir. This should help with feedback we’ve been seeing from players on the amount of time it would take to level up your Tears of Blood glyphs and also benefit other Glyphs you may want to level up as well."

As PC Gamer's Tim Clark tells me, Abattoir of Zir is something of an experiment for Diablo 4. It's been added midway through season two, and is clearly a testbed for a new kind of endgame content. Not hugely shocking then that the edges have been brutally rough, but at least it looks like Blizzard is open to changes and feedback both.



Читайте также

Scandal erupts at World Conker Championships as triumphant 'King Conker' caught with painted steel replica: 'The whole thing is nuts'

The 5 most popular Steam Next Fest demos are all multiplayer because the people thirst for PvP

After the success of Silent Hill 2, Bloober Team is making an original mature-rated sci-fi horror, Cronos: The New Dawn

Москва

SHAMAN, Алсу, Игорь Крутой, Полина Гагарина и другие звезды поздравили победителей премии «Мы верим твердо в героев спорта»

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Сотрудники вневедомственной охраны Росгвардии Московской области провели патриотические уроки для школьников региона

Фонд Юрия Лужкова награждает победителей экономического диктанта-2024

SHAMAN, Алсу, Игорь Крутой, Полина Гагарина и другие звезды поздравили победителей премии «Мы верим твердо в героев спорта»

Сотрудники вневедомственной охраны Росгвардии Московской области провели патриотические уроки для школьников региона