Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
Game News |

Microsoft announces 4 studio closures—including Arkane Austin and Tango Gameworks, creators of Prey and Hi-Fi Rush respectively

Microsoft's Xbox division has announced a rash of studio closures as part of an effort to prioritise "high-impact titles" according to multiple sources, including IGN and Bloomberg. Included in the four announced studio closures are Arkane Austin, Tango Gameworks, Alpha Dog Games, and Roundhouse Games. 

Arkane as a whole has been responsible for several excellent games over the years—such as Dishonoured, Prey, and Deathloop. Arkane Austin's most recent effort, Redfall, was far less well-received. Arkane Lyon will survive Arkane Austin's closure to work on its adaptation of Marvel's Blade

Tango Gameworks, meanwhile, developed The Evil Within games and Hi-Fi Rush—as well as Ghostwire: Tokyo. Both will be joining Alpha Dog Games and Roundhouse Games (formerly Human Head Studios) in the round of closures.

As per a letter sent to IGN by Matt Booty, head of Xbox Game Studios, the decision was made out of a desire to funnel more resources into "high-impact" titles, including Bethesda's games. 

"Today I'm sharing changes we are making to our Bethesda and ZeniMax teams," Booty writes. "These changes are grounded in prioritising high-impact titles and further investing in Bethesda's portfolio of blockbuster games and beloved worlds which you have nurtured over many decades.

"To double down on these franchises and invest to build new ones requires us to look across the business to identify the opportunities that are best positioned for success. This reprioritization of titles and resources means a few teams will be realigned to others and that some of our colleagues will be leaving us."

Arkane Austin will see some, but not all, of its members moving to work on other projects under the Bethesda banner—likewise, Roundhouse Game will also be merged with ZeniMax Online Studios. Otherwise, it's shut doors all 'round.

Developers have already taken to Twitter, both to express their frustration at the sudden news—and to offer sympathy for those impacted. "This is absolutely terrible," writes Dinga Bakaba, co-creative director at Arkane Lyon. They implore those in charge to avoid the kind of cutthroat behaviours that led them here in a further thread

"Don't throw us into gold fever gambits, don't use us as strawmen for miscalculations/blind spots, don't make our work environments darwinist jungles. You say we make you proud when we make a good game. Make us proud when times are tough. We know you can, we've seen it before … For now, great teams are sunsetting before our eyes again, and it's a fucking gut stab."

This news comes as a further pile-on to the crushing waves of layoffs that rocked 2023 and are, unfortunately, continuing into 2024. 

(Image credit: Tyler C. / Arkane Austin)

It's a sting in two parts—Arkane has historically had a great pedigree of titles, while Tango's work on Hi-Fi Rush was extremely promising. Plenty of infuriated fans of the latter have already brought up this tweet from almost a year ago by Xbox's Aaron Greenberg, who called Hi-Fi Rush: "a break out hit for us and our players in all key measurements and expectations".

However, Arkane's Redfall was a major embarrassment for both the studio and Microsoft in general, and while Hi-Fi Rush is an exceptional, extremely popular videogame (it was my personal pick last year, after all) Ghostwire: Tokyo didn't quite set the world on fire. As such, Microsoft's mission statement here could be read as bracing for Starfield's short tail by scuppering—and the air quotes hang heavy here—'underperformers'. 

Starfield sold well, of course it did, but it had nowhere near the continued interest as some of Bethesda's other mainline RPGs. As our online editor Fraser Brown pointed out last week, the modding community isn't as ravenous, and while Starfield was nominated for a lot of awards, it didn't win many. I'm not sure Bethesda can afford for its next project to stumble in the same way.

(Image credit: Bethesda)

Microsoft itself also spent $68.7 billion on Activision Blizzard recently, which firmly plays into the persisting, Embracer-style story of large companies snatching up a bunch of studios, only for the house of cards to crumple later at the cost of said studios and their cancelled games.

Ultimately, these closures are a grim reminder of the sudden collapses that accompany a AAA industry dominated by large-scale acquisitions and gung-ho business decisions. It's a pattern plenty of developers have picked up on, and they're reasonably unhappy about a titanic industry that, somehow, completely fails to remain stable.



Читайте также

Высоко сижу, далеко гляжу: лучшие платформеры от первого лица

Corsair K70 Core review

Пробный запуск Realms of Pixel: Tech & Magic перевели в другую страну

Москва

Илья Авербух готовит новое ледовое шоу «Мама» к Новому году

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Филиал № 4 ОСФР по Москве и Московской области информирует: Социальный фонд упрощает работодателям возмещение затрат на охрану труда

В Москве и Московской области жилищные условия за счет материнского капитала улучшили свыше 537,8 тысячи семей

Филиал № 4 ОСФР по Москве и Московской области информирует: Социальный фонд упрощает работодателям возмещение затрат на охрану труда

Филиал № 4 ОСФР по Москве и Московской области информирует: Свыше 110 уроков пенсионной грамотности провели сотрудники Отделения СФР по Москве и Московской области