Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Game News |

Nvidia is open sourcing the RTX Remix Toolkit and releasing the Runtime SDK to 'empower developers' in 'virtually any game'

Nvidia has announced today that it is making big advances in the RTX Remix world, advances that will open the tech up to allow modders unprecedented control over the whole technology. But the other side of this announcement is the release of an RTX Runtime SDK that will let the developers, or anyone with access to a game's rendering pipeline, integrate all of Remix's features in any game.

That's a potentially huge change because right now RTX Remix is limited to only DirectX 8 or DirectX 9 games, as later APIs use a different pipeline that doesn't allow Remix to essentially replace that wholesale. This limitation means that at the moment you're only seeing the fancy ray tracing, AI texture replacement, and upscaling features being used to remaster old PC classics.

I mean, that has meant we've got the Half-Life 2 mod in progress as well as Need For Speed Underground 2 and even Splinter Cell, among others. But it also means that a ton of other titles aren't eligible for the RTX Remix modding treatment.

"Today we're announcing the next major step which is making RTX Remix a complete open platform," an Nvidia representative tells me in a pre-Computex briefing. "In June we will open source the RTX Remix Toolkit and this is the core Remix application used to author the mods and provide the AI textures.

"We are open sourcing our tools for the modding community so they can have more control over the technology."

This is a nice feature, allowing modders to get at the core of the software which should give them the tools to open up support in current titles that might be proving tricksy even though they meet the current specs for Remix.

Image 1 of 2

(Image credit: Nvidia)
Image 2 of 2

(Image credit: Future)

But it's the second bit of this announcement that could have big ramifications for the modding community. "We will also release the RTX Remix Runtime SDK," I'm told, "so that will empower developers to integrate Remix Runtime into virtually any game or digital content creation tool where they have access to rendering data. This will also extend compatibility of Remix Runtime."

Of course this isn't going to instantly make DirectX 10 and 11 games compatible with Remix out of the box, it's still going to require either the developers of a particular game to go back in and use the Runtime SDK to add native support for the Remix renderer. Though if you can gain access to a game's source code and renderer, then you stand a chance of making it compatible. If you're smart enough, that is.

"By making the RTX Remix Runtime SDK available, we've given easy access to Remix's renderer," Nvidia says. "Skilled programmers who have access to a game's rendering pipeline can use the SDK to integrate Remix's renderer and Runtime features natively. 

"We expect this will be especially useful for developers and programmers who have source code or access to a game's renderer."

I'm sure the folk at Rockstar have got a bit of spare time at the moment to jam it into GTA V, right?

But that's not all… the final part of this new, more open RTX Remix world is something called the RTX Remix Toolkit REST API. This is a layer that allows any application to connect to the Toolkit via a live link "to help with the modding workflow."

Examples are probably the easiest way to understand what this means. With this, you could hook Blender up to Remix and pull a 3D asset out of the game directly into Blender, mess around with it, and then drop it back into Remix on the fly.

(Image credit: Nvidia)
AI, explained

(Image credit: Jakub Porzycki/NurPhoto via Getty Images)

What is artificial general intelligence?: We dive into the lingo of AI and what the terms actually mean.

You could also hook up something like ComfyUI, which uses a host of different generative AI models to create from text prompts alone. The example Nvidia gives is of taking a particular texture from a game, dropping into ComfyUI and passing it through an upscaling and PBR (physically based rendering) generating model to create a more detailed version of that texture. And then, using a text prompt altering that into an entirely new texture, before dropping directly back into the game via Remix.

It looks incredibly powerful to this layman, and I'm hopeful this opening up of the Remix platform really will kickstart a new wave of community remasters of updated classics. Well, so long as we can find some skilled programmers with source code access, that is.



Читайте также

Скриншоты и много информации с ЗБТ EdgeWalkers (NZ Mobile)

Today's Wordle answer for Saturday, September 7

Once Human dev says some recent player feedback 'has been quite demoralizing'

Москва

Представитель Дзюбы — о скандале с Артемом: «Игроки «Амкала» повели себя не по-пацански»

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Росгвардейцы принимают участие в обеспечении правопорядка в период проведения Единого дня голосования в Подмосковье

Книга года. В Москве наградили лауреатов главной книжной премии

Кабаре-бэнд «Елисейские поля» выступил на фуд-корте ТРЦ «Нора»

7 и 8 сентября отмечайте День города в Музее Николая Островского и Музее-квартире И.Д. Сытина