Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Game News |

'Did I make too big of a game?' Lead designer of sky-high city builder Airborne Empire on wanting to build a 'Skyrim or a Breath of the Wild'-sized world

Building a city in the sky in 2020's Airborne Kingdom was a mostly chill experience—while you were in a constant war with gravity as you attempted to expand your city while keeping it aloft and balanced, there were no traditional enemies to fight. It was also a relatively short game that could be fully completed in about 10 hours.

That's all changing in its sequel, Airborne Empire, which is due out in early access later this year and now has a free demo as part of Steam Next Fest. The once-friendly skies are now peppered with enemy planes, cannonballs fired from forts on the ground, and other airborne enemies to contend with while you grow and manage your flying city.

There's also a much bigger world to explore, which means the airborne city builder will take longer to complete than its predecessor. A lot longer. Speaking to PC Gamer, lead designer Zach Mumbach of developer The Wandering Band joked that he was afraid Airborne might be a little too big. 

"I wanted to make a Skyrim or a Breath of the Wild, this big world where there's all these secrets to find, and if you look out on the horizon you see something interesting, and if you go there you will be rewarded with something interesting," he said. But Mumbach is a little surprised how big his own game is turning out to be. Playtesters have already managed to spend around 50 hours in Airborne Empire… even though only about 50% of the game world has been built so far.

"So this is all like dawning on me now," he said, laughing. "I'm kind of grappling with that. Like… did I make too big of a game?"

(Image credit: The Wandering Band)

From my own perspective, Airborne Empire feels big, but definitely not too big. I'm only five hours in, not 50, but I've explored a lot of the starter continent and I'm itching to fly my growing city further to discover new regions, battle more enemies, and discover new technology—especially the arsenal that will eventually become available.

Mumbach describes some of the weapons I haven't found and built yet, including freeze cannons, flame cannons, and even a tesla coil that creates an energy field around the hovering city that can zap incoming projectiles.

"The idea is that there's gonna be all these different types of weapons, and you're kind of limited in the number of weapon slots you have," he said. "So your combination [of weapons] will determine a lot about how you play the game, whether you're gonna do the really small, fast, quick-strike city, or you're going to be this huge fortress in the sky that's moving slow but you have this overpowering arsenal."

(Image credit: The Wandering Band)

I'm most looking forward to having my own fleet of attack planes. I have defense towers that can shoot enemy pilots out of the sky, but currently my own pilots are of the peaceful variety: they can fly their little planes down to the surface world to mine for resources, gather food, and explore ruins. Soon I'll be able to send them out to dogfight with air-pirates. My beautiful city will be like a flying aircraft carrier. Hell, yeah.

"A lot of the game is balancing out how many attack planes you have, how many enemy targets are there, how many planes do you send to each target," Mumbach said. "And so then there's the strategy of how you maneuver your city. Are you going to engage a bunch of these things at once [or are you] going to try to come in and kite certain enemies, and try to do it that way?"

(Image credit: The Wandering Band)

For fans of the original game who were hoping for more chill vibes and less combat as they build their flying city, you haven't been forgotten. "Whether it's through a creative mode or difficulty settings, or probably both, we'll try to still support that style of gameplay," Mumbach said. "I think there's also a space for city building and tower defense without the quests and all the characters. I think we just want to support all those things by having a bunch of different game modes."

A new trailer for Airborne Empire premiered today at the Glitch Future of Play showcase, and you can check it out above. You can try the new demo on Steam



Читайте также

Doodle Kingdom Alchemy 2.3.57

Dunk Shot 1.4.14

Baldur's Gate 3's latest patch is not the final update, Larian says: 'The chefs must cook'




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Росгвардейцы принимают участие в обеспечении правопорядка в период проведения Единого дня голосования в Подмосковье

В музее-квартире И.Д. Сытина откроется выставка «я ты мы другое

Книга года. В Москве наградили лауреатов главной книжной премии

Кабаре-бэнд «Елисейские поля» выступил на фуд-корте ТРЦ «Нора»