Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Game News |

Star Wars Outlaws has the same problem as every modern Star Wars thing: Playing it way too safe

I went into my Summer Game Fest demo of Star Wars Outlaws hoping to answer one big question: What's it like to wander around in the first open world Star Wars game? That debut gameplay trailer from last year instantly sold me on the fun of sneaking through gangster hideouts, breaking into a shootout, then riding off into the sunset on a speeder. Ubisoft has made a lot of noise about Outlaws' wide open frontiers on unfamiliar worlds, but curiously, that's not what it was interested in showing off this weekend.

Instead, what I played were three disconnected missions that showed off three things you'll be doing a lot of in Outlaws: climbing and shooting, sneaking and shooting, and flying and shooting. I had fun in all three, though not as much as I imagined.

You've likely played the Ubisoft games that make up Star Wars Outlaws before. Kay's dog-shaped alien that can remotely activate traps and distract guards is 1:1 Watch Dogs. Her ability to blindfire and trigger a mark-and-execute is straight out of the Splinter Cell vault, and throttling the speed of Kay's spaceship is a lot like raising the Jackdaw's sails in Assassin's Creed 4. Ubisoft has always been good at recycling the parts of its games that work, but in what I've seen of Outlaws, these adopted mechanics have been dulled.

Like so many pieces of media with "Star Wars" on the cover these days, Outlaws feels a bit basic. Kay Vess' singular weapon is a blaster with two modes: red for kill, and blue for depleting shields. Stealth is forgiving, with sparse guards in the spaces I skulked through and lots of leeway to break line-of-sight when things go south. When it was time for a shootout, Stormtroopers were so bad at their job that they shot anywhere but at me (OK, maybe that's just Ubisoft sticking to the lore). As I spelunked through the cavernous remains of a galactic cruiser, dutifully spamming A to shimmy between yellow-painted ledges, I felt like I was playing Ubi's best approximation of Uncharted, and kinda missed the cool wallrunning and double jumping of Star Wars Jedi: Survivor.

So maybe no one pillar of Outlaws will knock my socks off, but it would be very Ubisoft to make a handful of so-so systems that don't really sing until you experience them all together.

(Image credit: Ubisoft)

Again, we weren't allowed to roam the open world and create our own mischief—we were largely locked to one style of play in each mission, but there were a few glimpses of the Outlaws I'm still excited to play. The third mission I played started with the stealthy infiltration of an Empire ship before devolving into a huge shootout on the tarmac. Then, the same fight moved to space as heavy aim assist guided my lasers to a squadron of pursuing TIE fighters. I expected the demo to end after the tutorial for clearing gang notoriety, but as a pleasant surprise, I was directed to land on the nearest planet. Landing on planets basically amounts to a loading screen, but a fairly seamless one: Kay's ship never stops moving, and the surface of the planet is obscured by cloud cover until it's loaded. I briefly explored one of Outlaws' cities. I spotted shops, side quest givers, and played a few rounds of galactic blackjack (it has a proper name I can't remember).

It was the only moment of my hour-long demo where I stopped thinking about all the other games that Outlaws reminded me of and clicked with the experience Ubi is selling: coming and going as I please, taking on odd jobs, playing all sides with local gangs. For a few fleeting minutes, I disappeared into the fantasy of being a gun-for-hire in frontier space. All that was missing was the freedom to speed off toward the next job. 

I do wonder about that open world. We're under three months from release and we've only seen Outlaws in the context of linear missions. Basic cover shooting and climbing is fun and all, but Outlaws' success will be measured, at least in part, by how it makes its sandboxes matter. In past eras of Ubisoft, crafting a meaty sandbox meant cramming climbable towers, chests, and collectibles into every corner. More recently, it's meant overloading the map with optional fetch quests. And what of exploration itself? I hope Outlaws adopts the "exploration mode" in Avatar: Frontiers of Pandora that made tracking down people and places so engaging.

Star Wars Outlaws is due out August 30, and once again, Ubi is skipping Steam at first. You'll find it on Ubisoft Connect and the Epic Games Store.

(Image credit: Ubisoft)


Читайте также

Dunk Shot 1.4.14

Just a few days in and people have already installed millions of mods for Baldur's Gate 3

Lollipop Chainsaw RePOP — геймплей Switch-версии

Москва

Сборная России по футболу выехала в аэропорт Ханоя для возвращения в Москву

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

В музее-квартире И.Д. Сытина откроется выставка «я ты мы другое

Кабаре-бэнд «Елисейские поля» выступил на фуд-корте ТРЦ «Нора»

7 и 8 сентября отмечайте День города в Музее Николая Островского и Музее-квартире И.Д. Сытина

Росгвардейцы принимают участие в обеспечении правопорядка в период проведения Единого дня голосования в Подмосковье