Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
Game News |

Great moments in PC gaming: Choosing your origin in Dragon Age Origins

 Great moments in PC gaming: Choosing your origin in Dragon Age Origins

Great moments in PC gaming are bite-sized celebrations of some of our favorite gaming memories.

Dragon Age: Origins

(Image credit: EA)

Developer: BioWare
Year: 2009

Finally getting a proper look at Dragon Age: The Veilguard—the first new entry in the series in a decade—has me thinking a lot about where it all began. Dragon Age: Origins was a truly groundbreaking RPG, bringing to bear all of BioWare's experience into a game that pushed both the studio and the genre forward into a new era. But one of my favourite things about it is an idea the series immediately abandoned.

When creating your character, you could (appropriately) pick an Origin, essentially a backstory for your character. Lots of RPGs let you do similar, including most recently Baldur's Gate 3 with its backgrounds—but where in other games it tends to just grant a mechanical bonus and perhaps some different dialogue options, your choice of Origin here entirely changed the opening of the game. 

If you chose to be a City Elf, part of an oppressed underclass, your first hour or so of Dragon Age: Origins were spent in a bloody fight for survival against cruel human nobles, while a Dalish Elf instead kicked off the game exploring a magical mystery in their forest home. Similarly a dwarf could start as a Dwarf Noble, a member of the royal line under threat from a sinister conspiracy, or a Dwarf Commoner, a low-level thug in the clutches of a crime lord. 

While all these Origins would ultimately lead you to the same endpoint—being recruited into the Wardens and setting out on your quest—they each offered a substantial portion of unique gameplay, with consequences that rippled out through the rest of the story. Each was unique enough that most of us couldn't help but make several characters to try out a whole selection of them, like playing a series of RPG vignettes. 

Introducing a whole new fantasy setting is never easy, but the Origins were a huge help in establishing Thedas in players' minds. They made your character feel immediately a part of the world around them, not just an avatar dropped in from above, and their focus on the political divisions between races and classes sent a clear message that this wasn't your usual high fantasy affair. 

(Image credit: EA)

Later in the story, you'd meet characters and visit locations seen in your Origin, and have all these built-in hooks that changed your perspective. A Mage visiting the Circle of Magi and finding it in disarray, for example, would find unique dialogue options and responses from NPCs, but more than that they'd come in with a greater sense of the situation and perhaps more sympathy for their kin under threat. A Dalish Elf entering the dwarven kingdom might feel like a fish out of water, while a Dwarf Noble, native here but only recently betrayed by the very king now sitting on the throne, would feel at home yet under threat. 

It wasn't a perfect system, by any means—it was hugely ambitious, and you could certainly see the cracks where the BioWare team perhaps realised how much work they'd given themselves and reeled back a little on the scope of it. Some moments felt contrived or nonsensical, with NPCs reacting inappropriately to you given your Origin, and you'd often have things explained to your character that, logically, they should already know. It was conspicuous too that humans—presumably the most played race—had the most limited selection of Origins, only getting to be either a Noble or a Mage based on their class. 

But I can swallow a few flaws when a developer is really reaching for the stars, and they really were back then. It's the kind of idea that is so revealing of how passionate that team was about RPG storytelling, and it's exactly that excitable, creative nerdiness that I'm desperate to see more of from modern BioWare. I don't expect The Veilguard to have Origins, but it'd be wonderful to see it try for something as creative and surprising now as they were then. 



Читайте также

Warframe pregnancy: A PC Gamer special report

Elden Ring: Shadow of the Erdtree may still take inspiration from Berserk, but this mod will turn you into the best sorcerer from Jujutsu Kaisen

Most Elden Ring: Shadow of the Erdtree mods just make the DLC easier, including a 'Journalist mode' which lets you take 50% less damage

Москва

Легенда вне времени Жанна Агузарова и легенда поп-музыки Жанна Фриске:самое интересное с Премии МУЗ-ТВ 2024

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Преимущества карты строек жилых и промышленных объектов в России

Вебкам-студия MONTANA в Санкт-Петербурге

Экологи «Россети Центр» и «Россети Центр и Приволжье» показали высокий профессионализм на Всероссийском конкурсе

Как выбрать лучший строительный субподряд