Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
29
30
Game News |

Lowering Elden Ring's difficulty would attract more players but would also 'break the game itself,' says director Hidetaka Miyazaki

The launch of Elden Ring: Shadow of the Erdtree means, among other things, a resurrection of the timeless debate over difficulty in Dark Souls games. In the eyes of many soulslikers, Elden Ring was notably gentler than its predecessors because if you're getting hammered by one demigod clown or another, you can always take off, do something else for a while, and come back later when you're better equipped to clean house.

Even so, Elden Ring does not have any kind of difficulty selector: It is what it is, and you're either the windshield or the bug. And this is how it needs to be, according to game director Hidetaka Miyazaki, who said in an interview with The Guardian that decreasing the difficulty might open up the game to more players, but would also compromise the experience.

"If we really wanted the whole world to play the game, we could just crank the difficulty down more and more," Miyazaki said. "But that wasn't the right approach.

"Had we taken that approach, I don't think the game would have done what it did, because the sense of achievement that players gain from overcoming these hurdles is such a fundamental part of the experience. Turning down difficulty would strip the game of that joy—which, in my eyes, would break the game itself."

That said, FromSoft did ease up a little bit: Miyazaki said the studio wanted to ensure Elden Ring players didn't "feel claustrophobic or overly limited in the scope of what they're able to do," and instead of the relentlessly bleak worlds of the Dark Souls series, "we wanted to have these moments of beauty."

"That's where a little bit of high fantasy comes in, conceptually," he said. "Both in terms of the difficulty and the learning curve, as well as the world setting, you feel that you can come up for air."

It's no secret that I'm not a souls guy, but I truly loved Elden Ring—against all expectations, it was nothing short of exquisite. Much of that arose from the dreamlike beauty of the game world, which was genuinely wonderful to be lost in, but I have to admit that Miyazaki might have a point about difficulty too. 

On the whole, I think I would prefer a difficulty slider, so I could explore the Lands Between without worrying about dying all the time; but it was also undeniably satisfying to roll up on some jerk who'd stomped my guts out two weeks prior with a "Hey, remember me?" and an extended blast of fusion-powered Comet Azur. I do not enjoy the thrust and parry of conventional souls combat, but holy cow, that kind of melt everything payback felt good.

Of course, the odds of adjustable difficulty in Elden Ring or whatever FromSoft gets up to next are basically zero. Miyazaki has been talking about it for well over a decade now, and at this point it's pretty clear his mind is made up—especially since FromSoft has apparently decided to crank things up for Erdtree. Good luck, everyone.



Читайте также

I've just been put to shame: Elden Ring: Shadow of the Erdtree player parries its final boss into the dirt like they're Gwyn, Lord of Chumps

Состоялся релиз Monster Hunter Puzzles от Capcom на iOS и Android

Мобильная аниме-RPG Brave Connect появилась в Японии на смартфонах




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Кавер-группа MOONPORT выступит на сцене фуд-корта ТРЦ «Нора»

Владивосток готовится к Всероссийскому молодежному театральному фестивалю “Место силы – Владивосток”

Врач дерматолог-косметолог Мадина Байрамукова: что делать, если вас ужалила медуза

Аромат романса и романтика слова – звезды оперной сцены представили I Международный фестиваль «Мир классического романса»