Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
Game News |

Miyazaki 'went a little too far' with Elden Ring's poison swamps but says he learned a lesson, which unfortunately is that he needed to come up with new and different ways to kill everyone

Apart from a wasted hour or so dabbling in Dark Souls, Elden Ring was my first soulslike, and so I think it's understandable that when I found myself standing in the muck in the middle of Caelid, my immediate reaction was, "This is bullshit." I was surprised to find out later that it was also tradition: Director Hidetaka Miyazaki has been throwing these things in since the very first Dark Souls because, apparently, he just can't help himself.

Big surprise, then, that the Elden Ring expansion Shadow of the Erdtree has its very own poison swamp—something Miyazaki confirmed earlier this year, in case there was any doubt. But it may not be quite as big and bullshit as Elden Ring's Swamp of Aeonia and Lake of Rot: In an interview with CNet, Miyazaki acknowledged that he "went a little too far" with Elden Ring, and he's "trying to take some lessons from that."

"You can say the version [of the poison swamp] that exists in the DLC, which I've already confirmed, applies a lot of those learnings," Miyazaki said.

"In between it existing and not existing, with this version, let's just say I try to imagine different ways I want to die as a player or be killed. So that expression of myself has been imparted into the poison swamp."

I'm not entirely sure how to take that, but my impression is that maybe the poison swamp in Shadow of the Erdtree is less likely to kill you, but the rest of the expansion is more likely to kill you. Is this a good thing? Variety is the spice of life, I suppose, even when it applies to death.

Miyazaki seemed to confirm that understanding: "So, not in the poison swamp itself—that's been curbed—but in other parts of the gameplay, there are many ways to die."

Look, I don't mean to be critical, but I kind of feel like Elden Ring already has plenty of ways to die, and that the issue here was really just one of, hey man, can we ease up on the poison swamps? Not as a green light to express your murderous urges in new and interesting ways, but just so it's slightly less suffocating and punishing when we have to travel through these areas? I already have 100 different horrors within line of sight trying to kill me, I don't need the geography taking a shot too.

I know I'm going to have countless dedicated soulslikers lining up to tell me to "git gud," and all I can say in response is that I think I'm allowed to slump back into my chair and sigh when Miyazaki says his takeaway from the overblown poison swamp situation in Elden Ring was "I need to come up with new ways to make you dead." I barely survived the first time, man!

None of which, to be clear, is putting off Elden Ring players. Since yesterday's launch of Shadow of the Erdtree, Elden Ring has been putting up massive player numbers on Steam, and could conceivably surpass the base game's all-time peak concurrent player count of more than 953,000 this weekend. That's especially impressive given how many of you still haven't put a shank into Mohg—maybe it's a sign that people are finally getting serious about dealing with that guy so they can access the expansion.



Читайте также

PC Gamer Hardware Awards: The best gaming SSD of 2024

Ubisoft had an absolutely dire 2024 and desperately needs a win

Today's Wordle answer for Thursday, December 26




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Филиал № 4 ОСФР по Москве и Московской области информирует: В 2024 году Отделение СФР по Москве и Московской области назначило единое пособие родителям 370,5 тысячи детей

Кабмин запретил майнинг в 10 регионах России до 2031 года

Филиал № 4 ОСФР по Москве и Московской области информирует: Социальный фонд упрощает работодателям возмещение затрат на охрану труда

Филиал № 4 ОСФР по Москве и Московской области информирует: Свыше 110 уроков пенсионной грамотности провели сотрудники Отделения СФР по Москве и Московской области