Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
30
Game News |

Former Halo and Destiny producer says live service model is 'much better for developers and players' than the '$60 boxed product model'

 Former Halo and Destiny producer says live service model is 'much better for developers and players' than the '$60 boxed product model'

Joe Tung, CEO and co-founder of developer Theorycraft Games, started out his career in games as the lead producer on Halo 3 before moving on to be executive producer on Halo: Reach and Destiny at Bungie. In an interview with PC Gamer promoting his new MOBA-like battle royale game Supervive, Tung said that during his time at Bungie he had to make decisions that "were not in the best interest of players" and that a lot of E3 demos at the time (though not necessarily Bungie's) showed off "bullshit vaporware." The problem, he thinks, is the whole "boxed product model."

After leaving Bungie in late 2012, Tung joined Riot Games to work on League of Legends, which gave him his first experience of working in the world of free-to-play live service games. When he left Riot in 2020 to found Theorycraft Games, he knew he wanted to create a free-to-play live service game because he believes "the games as a service model is so much better for developers and players."

"I always felt like in the $60 boxed product model that I was having to make decisions that were not in the best interest of players," said Tung. "It was in the best interest of, how do we sell as many copies in the first 48 hours as we can? One of the huge strengths of the games as a service model is you can be long term, you can think long term in terms of what is best for the player, and how does that overlap with what is best for the company? I think it allows you to make much, much, much better decisions overall."

When asked for a specific example of one of these non-player friendly decisions, Tung recalled the days of E3 press conferences and the demos that came with them. While not directly saying that the E3 showcases for any of the games he worked on could be categorized this way, he said that a lot of E3 builds for games featured things that would never be in the final released product. 

"I would wager that any developer who has ever worked in the $60 box product model, up until the point where E3 was cancelled, has a story about the E3 build," said Tung. "It's like, let's jam as much bullshit vaporware into the build as we can in the next three months because we have to have a huge showing at E3 because it's our one opportunity to talk to our audience before we launch the game.

"I would have to wager that some hugely significant percentage of those E3 efforts ended up on the cutting room floor because they were half-baked and caused people to crunch and really have to make huge sacrifices to get it in. But I bet a bunch have never even made it into the game because of the way that you develop those things. So that's my favourite example of hugely impactful decisions that were not about what is best for the player."

There is also a third path which has been getting attention lately. Helldivers 2 has been held up this year as a successful example of the middle ground between the free-to-play model and the $60 or $70 game—the hit co-op shooter costs $40. Sony is taking the same approach with upcoming PvP hero shooter Concord

With Supervive, Tung says the goal is to build a live service game that you can play for 10,000 hours over the course of years. I'm 9996 hours away from being able to tell you if that's realistic, but given its solid foundation I wouldn't be surprised if some players rack up that total eventually. 



Читайте также

Suicide Squad: Kill the Justice League's Steam numbers have dwindled into the low hundreds, placing it side-by-side with Gotham Knights

FBI puts a $5 million bounty on the missing Cryptoqueen—'We will probably know within a few weeks if it’s worked'

Elden Ring: Shadow of the Erdtree claws its way back to a 'Mostly Positive' rating on Steam: 'Don't listen to the negativity. Big sword still go brrr'

Москва

Сотрудник Управления Росгвардии по Пермскому краю стал участником марафона спортивных успехов

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Зубной имплантат. Что нужно знать перед операцией

"Интеррос", "Атомайз", Эрмитаж и Т-Банк готовят второй этап проекта «Цифровое искусство»

В Воскресенске росгвардейцы задержали гражданку, находящуюся в федеральном розыске

Инициатива об увеличении лимитов ОСАГО в рамках европротокола – мнение экспертов