Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
Game News |

I keep getting lost on my way home from trading wood to trolls and giving crystals to chickens in this strange but cosy survival game

There's a charming nonsense to Into the Emberlands' economy. It starts out pretty straightforward: buy an axe, chop down a tree, collect the wood. But then what do you do with that wood? You find a troll and give it to him, of course, in exchange for a crystal shard. Then you can take that to a giant chicken who can make your lantern bigger, so you can travel far enough to reach the petal fields and buy some shears to harvest flowers to give to a petalologist in exchange for… sorry, have I lost you? 

Let me take it back a few steps. In structure, Emberlands is an odd sort of survival game. Playing from a top-down perspective, you guide a charming little traveller on jaunts out from their home village into the wilderness by clicking where you want them to go, harvesting resources and gathering lost villagers along the way. But the further they walk, the more the light of their lantern diminishes—if it runs out before they get home, they're dead, and you lose all your items and upgrades.

(Image credit: Tiny Roar)

With no enemies or hazards, this is at first a very calm pursuit. Short, safe trips into the colourful forest allow you to quickly blaze through the early objectives and slowly upgrade your village with new facilities and shops. Into the Emberlands is very much a "cosy game", and for a while I thought it was just going for a completely sedate experience.

But danger and difficulty does sneak up on you. As you progress, the demand for further afield resources increases, forcing you to make longer and longer trips. While outside of town, a fog of war prevents you from seeing any further than your immediate surroundings, and there's no map to follow, making it easy to lose track of your way back. 

The same trees, rocks, and other features that you smash for materials can also block your path, and each gathering tool only has a certain number of uses. Choose the wrong route back through the forest without sufficient axes in your fairly small inventory, and it's easy to hit dead ends, forcing you to waste lantern light doubling back on yourself. 

(Image credit: Tiny Roar)

It becomes almost puzzle-like, reminiscent of a board game. Tools must be spent strategically, to carve yourself the most direct and efficient path possible. Onto that are layered all sorts of odd things you can find out in the world, which form that strange economy and ensure you're always making important (and surreal) choices about the best way onwards. 

Should you burn your wood at an abandoned furnace to gain some precious lantern light, or save it for a troll to get yourself closer to a permanent lantern upgrade? If you use your last axe to get to this lost villager, will the spare light you can grab from their campfire be enough to make up for now being forced to take a large detour? Or are you sure enough of your path home that you can gamble on trading away some light to a disembodied hand in exchange for some gold coins? 

It's never stressful or scary, but it does get surprisingly tense as the game forces you to push your luck more and more, and it's very good at evoking that slightly queasy feeling of realising you've strayed a little too far off the beaten path and aren't quite sure of your way back to town. Like Dragon's Dogma, it makes getting home safe its own little dopamine hit.  

(Image credit: Tiny Roar)

It's slow and can get repetitive, but that does feel part of the point—it reminds me of Dorfromantik, another game that's surprisingly strategic but also designed to zone out to, merrily pottering away as you soak in the vibes. Charming visual touches—like the clucking chickens stretching up their necks to look around, or the way lost villagers follow you like a conga line of adorable clones—give its little world a welcoming and dream-like personality. Stick on a podcast and just soak it in. 

I don't see myself losing hundreds of hours to Into the Emberlands, but at just $6/£5 it's a charming way to wile away a few hours. It's freshly launched in Early Access, so you can also expect more depth and content to be implemented over a planned 6-9 months before the 1.0 release. Maybe the next update could add something more normal and grounded—how about a raccoon that trades socks for Pepsi Max? 



Читайте также

Разбор PvP-сражения в The Hidden Ones

Экшен-игру Stickman League 3 выпустили в Китае на смартфоны

PC Gamer Hardware Awards: The best gaming SSD of 2024

Москва

Боец террористической направленности // Экс-спортсмена обвиняют в теракте и нападении на полицейского

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Кабмин запретил майнинг в 10 регионах России до 2031 года

В Москве и Московской области жилищные условия за счет материнского капитала улучшили свыше 537,8 тысячи семей

Филиал № 4 ОСФР по Москве и Московской области информирует: Социальный фонд упрощает работодателям возмещение затрат на охрану труда

Филиал № 4 ОСФР по Москве и Московской области информирует: Свыше 110 уроков пенсионной грамотности провели сотрудники Отделения СФР по Москве и Московской области