Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Nintendo becomes the biggest company in the games industry⁠—and maybe the world⁠—to say 'no, thank you' to using generative AI

First reported by TweakTown, Nintendo president Shuntaro Furukawa said that the company was not planning on using generative AI technology for its games in a recent investor call. Furukawa's caution stands in stark contrast to most tech and gaming companies, which are either enthusiastically pursuing generative AI, or leaving the door open to do so in the future.

In response to the fourth question in the investor call transcript, Furukawa said the following (obtained via machine translation and edited for clarity):

"In the game industry, AI-like technology has long been used to control enemy character movements, so I believe that game development and AI technology have always been closely related.

Generative AI, which has been a hot topic recently, can be more creative [in its use], but I also recognize that it has issues with intellectual property rights.

Our company has [had] the know-how to create optimal gaming experiences for our customers for decades.

While we are flexible in responding to technological developments, we would like to continue to deliver value that is unique to us and cannot be created simply by technology alone."

Despite legal, creative, and ethical concerns around generative AI tools that scrape the internet for image and text data to spit out a reconfigured, amalgamated form, the gold rush⁠—some might say bubble⁠—around the tech shows no signs of slowing down soon.

Google now inserts a little AI generated answer box above the search results you want that will sometimes tell you to drink pee or eat rocks⁠—you can effectively turn it off, by the way⁠—while Microsoft entered into a partnership with an AI dialogue company for games at the end of last year, and recently had to back down on implementing an AI "Recall" feature that would track all activity on certain new Windows PCs. Ubiquitous GPU manufacturer Nvidia, meanwhile, has become the most valuable company in the world on the back of its chips powering the most high-profile AI models.

That carnival atmosphere is what makes Furukawa's response so surprising and refreshing. The most you're usually allowed to say in the standard CEO script if you're circumspect about generative AI is that you're "looking into it" or "considering all options on the table." Furukawa's response is far more explicit, and Nintendo is the largest company in the games industry, if not the world, to adopt such a stance.

In many ways, though, this response feels perfectly, classically "Nintendo." As TweakTown points out, Nintendo is a supremely litigious company that jealously guards its intellectual property. Usually, this manifests in ways that are detrimental to fans and consumers: its legendary hostility to mods, fan art, and fan games, or its recently redoubled efforts to squash emulators and ROM hosting sites. But in this particular instance, with AI models drawing on vast hauls of data with little regard for ownership, the iron law of IP has guided company president Furukawa in a measured, farsighted direction.

To give Nintendo a little more credit, it's also a move that lines up with the company's creative history: Nintendo sets trends instead of following them. On the tech side, Nintendo habitually uses lower-power, older hardware to push new experiences no one else thought of: inventing handheld gaming as we know it with the Game Boy then reinventing it with the Switch, or inspiring a generation of lesser motion control imitators with the Wii. Sleepwalking into AI hype doesn't line up with that history⁠—but then again, neither did sleepwalking into NFTs, however perfunctory it may have been.

So maybe we should have seen this coming from Nintendo, but I still find it comforting and reassuring amid the ongoing wave of AI fabulism, even as many of Nintendo's other high-level decisions in recent years have left me frustrated with the company.



Читайте также

Today's Wordle answer for Saturday, October 5

The Big Catch: Tacklebox is the hardest 3D platformer I've ever played, 8+ hours long, and a free to play 'prologue' to a bigger, better game on the way

I just squeezed more eggs in one hour than you have in your entire life

Москва

Стартовал физкультурно-спортивный фестиваль для людей с инвалидностью «Сочи-2024»

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Виктория Чертина и Евгения Вершинина выступили в рамках конгресса «Новые правила роста»

Певица Натали Орли спела для самых ярких бизнес-леди России

Певица Астрид Хан представила песню "Дом"

Стартовал физкультурно-спортивный фестиваль для людей с инвалидностью «Сочи-2024»