Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Parrying god defeats the hardest boss in Sekiro without moving, admits 'I really need a DLC'

A veteran Sekiro player, GroeneWolf420, has done the unthinkable and defeated Isshin: The Sword Saint by using abilities instead of "walking, running, jumping, or mikiri countering," according to a Reddit post. To be clear, this means facing one of FromSoft's most fearsome bosses and somehow parrying through everything, even thrust attacks that are not meant to be parried in the conventional fashion (via GamesRadar). 

You can watch the entire fight, which is just under five minutes in length, and honestly, it looks rough. Using attacks and abilities to close ground on Isshin and deflect attacks with precision timing instead of relying on mikiri counter for thrusts, which can deal a ton of posture damage to your opponent. There were a few times where GroeneWolf420 was on the back foot during the fight, but on their 45th try, they somehow managed to pull it off and defeat Isshin. 

But it looks like this fight was just the start. In the thread below, GroeneWolf420 asks, "Are there any other bosses you guys want me to fight like this?" Someone suggests the next opponent should be Inner Isshin with all the restrictions of their first fight. Although, it looks like we'll have to wait a bit longer to see the outcome of this fight: "I'm still doing it," GroeneWolf420 says. "[I] had to beat the game yesterday again to activate charmless [but] I'm still doing it right now." 

Another player suggests that the Great Shinobi Owl would be a worthy adversary: "I am gonna say fight Owl, but with thrusts. I know there are openings that Owl has where you can thrust, so it would be educational for me."

Some other onlookers chipped in to try and give more helpful tips and tricks for future fights. A couple of people recommend using iframes (invincibility frames) to their advantage. "At the start of phase 2, when Isshin takes the spear from the ground if you iframe the moment he stomps the floor, you can dodge that," a player says. While jumping isn't allowed during the fight, grappling or dashing will afford you some breathing room. 

Sword Saint without walking, running, jumping or miriki countering from r/Sekiro

Despite Sekiro releasing just over five years ago, there's no DLC or story expansion in sight. Which is probably one of the reasons some seasoned players think up brutal and impressive ways to take on the game's bosses. GroeneWolf420 even admits: "I really need a DLC."

Right now, it feels like Elden Ring's DLC Shadow of the Erdtree is the closest thing Sekiro players will get to any expansion. While that may seem odd, Hidetaka Miyazaki actually said that "Sekiro was a big turning point" for FromSoft games, and many subsequent games take inspiration from its fighting systems. Shadow of the Erdtree's bosses fight much the same as Sekiro's in that they are more aggressive and less forgiving. Shadow of the Erdtree even has a Sekiro-like leveling system, just so players can't steamroll the DLC.  



Читайте также

Все рецепты смузи и зелий в The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom

Steampunk Tower 1.5.6

Here's a charity bundle with a ton of World of Darkness tabletop RPG books




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Россия получила пять отказов на выступления докладчиков на Форуме ОБСЕ

Станислав Кондрашов, охотник за привидениями, о призраках на живописных дорогах мира

Стартовал физкультурно-спортивный фестиваль для людей с инвалидностью «Сочи-2024»

Релиз трека. Релиз новой песни. Релиз сингла. Релиз Музыкального альбома.