Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Game News |

I hope Elden Ring never gets a boss rush mode like Sekiro⁠—helping out strangers in co-op is a much more interesting way of revisiting these fights

Almost immediately after I rolled credits on Elden Ring for the first time in 2022 I was pining for a boss rush mode, similar to the one added to Sekiro: Shadows Die Twice: a way to revisit these amazing fights without committing to New Game+ and crossing that huge map again.

I know I haven't been alone in that desire. A quick and dirty search of the Elden Ring subreddit turns up a number of threads asking for just such a feature, and I remember there being some wishcasting that Elden Ring's arenas⁠—locked at launch, now devoted to PvP⁠—might have some replayable PvE element to them.

But I've come to believe that the convenience of such a mode just wouldn't be worth what we'd lose. The Souls series' signature jolly cooperation isn't the mano-a-mano duel you might have in mind for honing each battle to no-hit perfection, but the unexpected delights of taking on a boss with a silent stranger are worth the loss of hermetically sealed "Fox Only, Final Destination" terms of engagement. I'd much rather have the magical, warts-and-all experience of running back Rellana or Messmer alongside a squishy wizard spamming Impenetrable Thorns than the safe, boring, "quality of life" we'd find in a formal boss rush mode.

Co-op with strangers

It's been on my mind after clearing Shadow of the Erdtree for a second time and seeing the continued requests for a boss rush feature. I'm definitely not ready for another run at the expansion or a full NG+ playthrough just yet, but I keep wanting to noodle around in this game I love so much. In particular, my second defeat of final boss Promised Consort Radahn went so much smoother than the first go-around, I've wanted to keep throwing myself at the guy. There's a real art to dodging his phase two attacks and it's worn a groove in my brain.

Shadow of the Erdtree guides

(Image credit: Bandai Namco)

Erdtree map fragments: Uncover the Land of Shadow
Scadutree fragments: How to level up in Erdtree
Erdtree bosses: A full hit list for the DLC
Leda quest: Track the Erdtree main quest
Ansbach quest: Help the former servant of Mohg
Hornsent quest: Complete the quest for vengeance

If I could just select Radahn off a menu at my leisure, retrying the fight 30 times would be a forgettable, anodyne experience. Having to show up in another person's game, be a part of their boss struggle and pull my weight in a group turns what would otherwise be an exercise in distraction and dissociation into something a little bit pro-social: I'm not just replaying this boss for my own edification, I'm helping someone else on (potentially) their very first clear. I get to be part of an emotional high point in a journey they've devoted weeks of their life to (or I beef it, and have to live with the shame).

I usually hate interacting with strangers on the internet, but FromSoftware's style of nontraditional multiplayer is still magical, removing the inevitable hostility of voice chat in favor of its special language of cheeky gestures. The added bit of friction and uncertainty makes every boss run unique, and it's hard to get into a mindless rut of repeat attempts when there's so much capacity for surprise: Other people's fun builds, silly pre-fight behavior and red phantom invasions while waiting on another summon, the occasional Leeroy Jenkins of a host not wanting to wait for a second co-op partner and just rushing into the arena. It all makes the experience so much more memorable.

I'm not going to find the slapstick gold of a crew of three meticulously applying all of their pre-battle buffs—only for the host to get one-shot by Radahn within five seconds of stepping through the gate—in a discrete boss rush mode.

One thing that really sets FromSoftware apart is the judiciousness it demonstrates when deciding which rough edges to sand off⁠ in new games: We clearly don't need Demons' Souls 1.6% drop rates for critical weapon upgrade materials, but a lot of these games' unfriendliness and opacity is what makes them special.

If the studio ever implemented a traditional boss rush, it would surely deplete the pool of potential partners for those seeking help by funneling boss-refighting sickos into an offline menu. I don't know how much help I actually am to these strangers I'm loading in with, but I found it comforting to learn that even Elden Ring folk hero Let Me Solo Her is sitting at a sub-50% win rate on Promised Consort Radahn assists. 



Читайте также

Doodle Kingdom Alchemy 2.3.57

Just a few days in and people have already installed millions of mods for Baldur's Gate 3

Lollipop Chainsaw RePOP — геймплей Switch-версии




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

7 и 8 сентября отмечайте День города в Музее Николая Островского и Музее-квартире И.Д. Сытина

Кабаре-бэнд «Елисейские поля» выступил на фуд-корте ТРЦ «Нора»

В музее-квартире И.Д. Сытина откроется выставка «я ты мы другое

Книга года. В Москве наградили лауреатов главной книжной премии