Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024 Январь 2025
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Anger Foot found its secret sauce in creative, sometimes 'impossible' challenge objectives, but the devs admit the one where you have to go on a lizard-licking psychedelic trip and destroy a toilet came from the 'running out of ideas phase'

Anger Foot is an FPS that just feels good to play⁠—the guns, the movement, the titular instakill melee, those fundamentals would already make it an easy recommendation, but its varied bonus objectives are what really elevated the whole experience for me.

"They're broadly split into two categories," explained co-designer Robbie Fraser in a PC Gamer interview with members of developer Free Lives. "The second star you get on every level is usually a speedrun, foot-only, barefoot, or pacifist, and those are mainly to encourage players not to always optimize the fun out of the game, not to pick the most broken shoe and always play the same way."

(Image credit: Free Lives)

Shoes are, fittingly, your different power-ups in Anger Foot, and that "most broken shoe" in my experience was either the boot that gives you a room-clearing charge attack, or the sneaker that activates Max Payne bullet time. It would be hard to justify ever touching the rest of the arsenal in the face of those two, but at the same time, the pursuit of perfect game balance can often lead devs to nerf the fun out of their own games before players have the chance to optimize it away.

The positive reinforcement of rewarding loadout experimentation instead injects so much variety into Anger Foot, while still letting some of the power-ups remain overpowered. In my review of the game last month, I singled out the saucy stilettos that swap the effects of throwing and shooting guns, so throwing one becomes an instant kill while bullets just daze enemies. Running a level back with "Hello, Nurse" heels on for a bonus objective completely changed how I approached it, and that held true for other mission/footwear combos too.

The shoe that activates Big Head Mode has some cheeky utility for headshot-centric challenge objectives, while I'm also quite fond of the "Size Threes" that turn you into a wee little Anger Foot hobbit while all enemies remain normal-sized⁠—also the subject of their own bonus objective on one stage.

But that creative arsenal restriction wasn't the end of what Free Lives managed with its bonus objectives: "The third star on every level is supposed to be something quite challenging or unique," Fraser continued. "We tried to look at each level and see what's the unique thing you could do, just on this level."

"We had a great time coming up with some slightly puzzling ones," added programmer Jem Smith. "Racking your brain about what combination of shoe and action you can use to solve some of these is quite at odds with how you normally play Anger Foot.

"Some of these challenges seem impossible or bizarre, and then you find a strategy. Sometimes it's just a case of finding the right shoe."

One early example is a platforming-centric rooftop level with a "no jumping" bonus objective, something that had me stumped until I unlocked those charge attack boots. Ditto for some impossible-seeming speed run times that require you to find hidden shortcuts or unlock endgame shoes.

"I love the pacifist runs," Fraser said of his favorite objective type. "They are some of the hardest ones, but they also require some of the most creative thinking."

Image 1 of 5

(Image credit: Free Lives)
Image 2 of 5

(Image credit: Free Lives)
Image 3 of 5

(Image credit: Free Lives)
Image 4 of 5

(Image credit: Free Lives)
Image 5 of 5

(Image credit: Free Lives)

And not just from the player, in this game where the very act of opening a door is lethal⁠—you kick each and every one, turning them into lethal projectiles. "There's this one pacifist run," Smith explained, "Robbie built a 6 by 5 grid maze of rooms in order to avoid killing one enemy."

On the subject of Anger Foot's weird bonus objectives, I had to ask about one of its most memorable: "Average Trance Party: Go on a trip and destroy a toilet." Eating a lizard off the wall in the level takes care of the tripping part, turning the screen into an eye-scorching rainbow kaleidoscope like when somebody gets high in a cartoon. The toilet destruction is pretty self-explanatory, given the game's main form of interacting with the environment.

"Yeah, that was our 'running out of ideas phase,'" Smith said of the gag. Well, it was still a pretty good bit.



Читайте также

'The Sims continues to be this kind of funhouse mirror to the world': Sims boss Lyndsay Pearson on 25 years of the series and what's to come in the future

Former Stalker dev reveals new FPS set in a post-apocalyptic Paris that's been overrun by sentient trees

Gigabyte X870E Aorus Pro review

Москва

Мама Костылевой: «Мне по барабану наглая семейка Саранчи. У Лены нет контракта. А вот в академии Плющенко этот нарыв останется»

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

В Московском регионе 5,6 тысячи самозанятых самостоятельно формируют будущую пенсию

В Московском регионе 5,6 тысячи самозанятых самостоятельно формируют будущую пенсию

Ветераны СВО будут проходить лечение в центрах реабилитации Социального фонда

В Московском регионе 5,6 тысячи самозанятых самостоятельно формируют будущую пенсию