Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024 Январь 2025
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Rust dev is bored of paying Unity '$500k a year' to fix its engine and promises that his Garry's Mod successor won't hoodwink devs with fees

If you can cast your mind back to around this time last year, you might remember Garry Newman—him off of Garry's Mod, and founder of Facepunch Studios—announcing that "Unity can get fucked" in the wake of sudden, badly thought out changes to the engine's pricing scheme that would have seen devs fork over fees on a per-install basis once certain "fee thresholds" were met.

Unity eventually walked back the most egregious aspects of those changes, but it's probably not surprising that Newman is more committed than ever to his kinda-sorta Garry's Mod sequel/brand new engine s&box, which has been in the works for years now. In fact, Newman spoke a bit about his vision for the engine in a recent dev blog.

"I don't want to pay Unity $500k every year so I can then pay my own staff to optimize and fix their engine," writes Newman, quite reasonably. Facepunch's other game, super-popular survival game Rust, has been based on Unity its whole life, but Newman has already said Rust 2 would be based on a different engine.

"Unity has been good to us," he says, so it looks like bygones are bygones when it comes to those fee changes, "but I regret that we didn't always have our own engine being developed in the background… The long term goal is to be making all of our games on s&box, and to have expanded so the engine works on mobile/console/etc."

So Newman would quite like to stop paying Unity for the privilege of fixing its engine, which makes sense, but he also regrets that "the Garry's Mod community mostly have to leave Garry's Mod if they want to make money from the things they create in it."

Later on, Newman writes that "In Garry's Mod, if you made a popular game, the next step was to abandon the community and make a new version in Unity or Unreal. That fucking sucks."

That means a key element of s&box will be "A Garry's Mod type platform, where there's a list of games and you can jump between them. But this time providing a way for the game developers to monetise." 

Which could, of course, open the floodgates to all kinds of dreadful shovelware. "Everything you download on iOS/Android app store turns out to require a subscription. Every Roblox game is pay to win. We need to do better than that.," says Newman, "Let people make money, but don't let it get predatory."

Which sounds easier said than done, to me, and would probably necessitate relatively strict moderation, but Newman hopes to lead by example. "For this to work we need games that get people sticking around. We're making games that will try to do that, and we'll be making an official sandbox mode too." There will also be s&box game jams to get devs' creative juices flowing.

Plus, Newman promises he isn't just trying to lure disaffected devs into his own financial bear trap. "We don't want the burden of collecting royalties or license fees. The platform and our own games should make us money. That should be our incentive." In what I can only interpret as a jab at Unity, he writes "I would also like to offer some assurance, legally, that we can't change the rules further down the line, when we get jealous about how much money everyone is making."

Which all sounds quite idyllic, so I hope Newman pulls it off. Over the last few years, it feels like the games industry has coalesced more and more around the two poles of UE5 and Unity, with other engines increasingly left out in the cold. 

It'd be great if the engine that is—for all intents and purposes—Garry's Mod 2 succeeded in diversifying a bit, and treated devs better than Unity has been in the process. There's just one thing that needs to happen before Facepunch can let devs "use the s&box engine to create games, export them, give them away for free or put them on Steam," Valve has to say yes.

"We obviously need officially Valve to say yes to this, but Valve are cool, they get it, I don't think they're gonna say no. They just need to know what they're saying yes to—so our aim is to put a demo together and see what we can do." So keep an eye out for that, and if you want to try s&box out now, you can check out its developer preview on its website.



Читайте также

Today's Wordle answer for Wednesday, January 15

Terraria creator jokes that the 1.4.5 update may not be the last one after all: 'Terraria will never die as long as there is one last final update'

Black holes, buildings on poles, and a 'sea urchin planet': PUBG creator's world-sized tech demo may be hiding some bizarre machine learning 'hallucinations'




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Ветераны СВО будут проходить лечение в центрах реабилитации Социального фонда

В 2024 году Отделение СФР по Москве и Московской области назначило единое пособие родителям 370,5 тысячи детей

В Московском регионе порядка 1,4 тысячи семей, принявших на воспитание детей, получили единовременное пособие

В Московском регионе 5,6 тысячи самозанятых самостоятельно формируют будущую пенсию