Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024 Январь 2025
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Fallout: New Vegas director on the art of making sure all your points in persuasion aren't wasted: It's 'all about feelings … but you use numbers to arrive at that feeling'

How do you ensure a player's character-building choices feel worthwhile in an RPG, whether they dumped all their points into lockpicking or went heavy on persuasion? Josh Sawyer, seasoned RPG designer and studio design director at Obsidian, says that—like weapon tuning—it's a vibes-based art, but great documentation and a good dataset certainly don't hurt. 

In a recent YouTube video, Sawyer said it's important to make skill selections matter as soon as possible. If something's going to be part of gameplay, he said, it should be present and visible almost immediately. To illustrate, Sawyer called out Good Springs, the starting town in Fallout: New Vegas, which Obsidian designed so that every skill a player might tag as a specialty during character creation had a potential use case during the introductory quests and initial exploration.

The goal in frontloading a variety of skill checks is communicating to the player that "we're paying attention to the character that you made and we're going to give you rewards for that," Sawyer said. Finding some locked containers with bullets inside reassures you that your early decision to drop points in lockpicking won't be a bad investment as you're scrounging for wasteland salvage later on.

That always-equal skill representation isn't as integral for designing the game's later content, Sawyer said, but he noted that early intention-setting is just as important for the developers themselves. In addition to providing a framework for implementation, asking a quest or area's designer early on what skills the player will be able to use for problem-solving helps design leads in assessing overall skill check distribution.

If designers have documented their intentions, Sawyer said, a lead area designer could theoretically look over that documentation and say, "Wow, we're really leaning heavily on the use of pickpocket, or we're really over-indexing on explosives," and adjust direction as necessary.

Obsidian's benefited from having script tracking software, allowing its devs to check how often a specific scripting command is used throughout the game, and even how often it's checking for specific values. For example, a designer can see both how often a game is running a script to check the player's science skill in conversation, and how often those checks are set at certain skill thresholds. 

If the team notices some skills are over-or-underrepresented, Sawyer said it can be a complicated problem to solve. A solution Obsidian's used is either splitting a skill with too-frequent skill checks into separate skills, or finding a new skill that's thematically appropriate for combining underrepresented ones. In Pentiment, Sawyer said there had originally been character Astrologist and Naturalist backgrounds that were "interesting," but couldn't be designed around consistently enough. Eventually, they were combined into the Heavens and Earth background that shipped in the final game.

Having hard data to check against is helpful for managing a design team's perception biases, but Sawyer acknowledged it's not something every studio can afford. Ultimately, like a lot of RPG design, he said it's "all about feelings, just like tuning a weapon is about feelings. But you use numbers to arrive at that feeling."



Читайте также

Diablo 4 is getting its first bird pet in Season 7

Теперь поиграть в Ricochet Squad можно на iOS и Android

Sid Meier's Civilization needs to keep reinventing itself to stay relevant

Москва

Мама Костылевой: «Мне по барабану наглая семейка Саранчи. У Лены нет контракта. А вот в академии Плющенко этот нарыв останется»

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Ветераны СВО будут проходить лечение в центрах реабилитации Социального фонда

В Московском регионе 5,6 тысячи самозанятых самостоятельно формируют будущую пенсию

В 2024 году Отделение СФР по Москве и Московской области назначило единое пособие родителям 370,5 тысячи детей

В Московском регионе порядка 1,4 тысячи семей, принявших на воспитание детей, получили единовременное пособие