Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024 Январь 2025
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Dragon Age director says BioWare learned an important lesson from the disaster that was Anthem: 'Know what you're good at and then double down on it'

Anthem was kind of baffling right from the start. Why would BioWare, a studio built almost exclusively on popular singleplayer RPGs—Baldur's Gate, Neverwinter Nights, KOTOR, Mass Effect, Dragon Age, let us not forget Jade Empire—suddenly dive into a multiplayer-focused looter shooter? It was weird, and the outcome, if not inevitable, was at least not entirely surprising: We called it "deeply flawed and frequently frustrating" in our 55% review, and just two years after it launched in 2019, BioWare pulled the plug, officially halting future development.

There's an old adage that says you learn more from failure than success, and that may be the one upside to Anthem's big bomb. In a new Edge magazine feature on BioWare's upcoming Dragon Age: The Veilguard, creative director John Epler said the studio's experience with Anthem taught it a tough but important lesson: Stick to what you know.

"We’re a studio that has always been built around digging deep on storytelling and roleplaying," Epler said. "I’m proud of a lot of things on Anthem—I was on that project for a year and a half. But at the end of the day we were building a game focused on something we were not necessarily as proficient at.

"For me and for the team, the biggest lesson was to know what you’re good at and then double down on it. Don’t spread yourselves too thin. Don’t try to do a bunch of different things you don’t have the expertise to do. A lot of the people on this team came here to build a story-focused, singleplayer RPG."

The attraction of games like Anthem—when they're successful, which is a relative rarity—is that sweet, long-term monetization, something you're not going to get out of a singleplayer RPG. But there's a real appetite for that kind of self-contained game, demonstrated most aptly (and ironically) by Larian's runaway success with Baldur's Gate 3. BioWare had experimented with live service elements in the early days of The Veilguard, but that was ultimately dropped in favor of a more traditional approach.

"We tried a bunch of different ideas early on," Epler said. "But the form The Veilguard has taken is, in a lot of ways, the form that we were always pushing towards. We were just trying different ways to get there. There was that moment where we really settled on, 'This is a singleplayer, story-focused RPG—and that’s all it needs to be.'"

Epler's words echo those of game director Corinne Busche, who said in June that BioWare is aiming to make The Veilguard "the most complete singleplayer game we possibly can," with no microtransactions or online requirements. I'm not a huge Dragon Age fan (and I will never not believe that Dragon Age: Dreadwolf is a far superior title to The Veilguard) but it's encouraging to hear that BioWare is so explicitly playing to its strengths: As the famed ranger Minsc famously said, "If we be adventurers, let us adventure!"

Dragon Age: The Veilguard doesn't have a release date yet, but we expect it to be out later this year—possibly in time for the 10th anniversary of Dragon Age: Inquisition, which arrived on November 18, 2014.



Читайте также

Former Stalker dev reveals new FPS set in a post-apocalyptic Paris that's been overrun by sentient trees

Terraria creator jokes that the 1.4.5 update may not be the last one after all: 'Terraria will never die as long as there is one last final update'

Теперь поиграть в Ricochet Squad можно на iOS и Android

Москва

Новый поворот: Самоубийство бывшего мужа Седоковой могли подстроить

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

В Московском регионе 5,6 тысячи самозанятых самостоятельно формируют будущую пенсию

Ветераны СВО будут проходить лечение в центрах реабилитации Социального фонда

В Московском регионе порядка 1,4 тысячи семей, принявших на воспитание детей, получили единовременное пособие

В 2024 году Отделение СФР по Москве и Московской области назначило единое пособие родителям 370,5 тысячи детей