Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024 Январь 2025
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Dragon Age: The Veilguard's combat is 'more technically demanding on the player' BioWare says, which is why we'll only be controlling one character

Leading up to the launch of Dragon Age: The Veilguard this autumn, BioWare continues to share details about all the things that are changing in the fourth game of the series. One very obvious departure is its extremely action-forward combat, subject of plenty of debate among fans (including my own group chats). In particular, Veilguard will narrow the focus of combat so that we'll only have direct control of our player character Rook—a change that was made, BioWare says, because the faster pace of combat made it difficult for players to manage the full party.

As we saw in the initial Veilguard gameplay reveal, combat is indeed pretty fast. Characters sling spells and acrobatically dive around in a way that Joshua Wolens compared to Mass Effect when seeing it in person. There's still a real-time-with-pause element to it in which you can bring up your radial menu to fire off your own skills or order your companions to use one of theirs, but the ability to fight in real time is restricted to Rook. All your companions will be doing their own thing alongside you.

This is what issuing orders to companions will look like in Veilguard. (Image credit: EA)

"We wanted you to feel like you are Rook—you’re in this world, you’re really focused on your actions,” game director Corinne Busche told Edge Magazine in its newest issue #401. “We very much wanted the companions to feel like they, as fully realised characters, are in control of their own actions.”

That sounds to me like a very convenient narrative explanation for what was likely a technical decision, not a storytelling one. Which, to Edge's credit, it did push Busche on.

"I will admit that, on paper, if you just read that you have no ability to control your companions, it might feel like something was taken away. But in our testing and validating with players, what we find is they’re more engaged than ever," Busche said.

"This is a much higher actions-per-minute game. It is more technically demanding on the player. So when we tried allowing you full control of your companions as well, what we’ve found is it wasn’t actually adding to the experience. In fact, in some ways it was detrimental, given the demanding nature of just controlling your own character.”

I'm a bit surprised that BioWare couldn't find any way to make swapping control of party members feel rewarding. One of the biggest games of last year was an RPG that asks players to control every member of the party, albeit in a turn-based format, so I know fans are plenty willing to tackle a challenge for the sake of a great cast and story.

Since we are losing full party control, I do wish that BioWare had taken the opportunity to bring back the party tactics menu from Dragon: Age Origins whereby you could give each party member standing orders to use certain skills when surrounded by enemies, or use a healing item when below a certain health percentage. (Dragon Age 2 and Inquisition also had tactics menus, though Inquisition's had less depth, so it's possible this will yet make it into Veilguard.) Maybe I'm the only one that misses that grognard-y shit—just kidding: I know Online Editor Fraser Brown does too.

Pardon the tiny interface at modern resolution, but this is Origins' tactics menu. I actually had a lot of neat parameters. (Image credit: BioWare, Electronic Arts)

Eminently reasonable as this all sounds, it does make clear that the combat parts of Veilguard are intended to attract someone who isn't me. My FPS-enjoyer colleague Morgan Park, for instance, has told me this is the first Dragon Age game he might be interested in trying. I suppose this is the cost of new converts.

I'll hold out hope that the fantasy world I've loved for 15 years and its new characters are enough to drag me kicking and screaming through the combat. Elsewhere in Edge's new interview, BioWare also says it learned lessons from Anthem about sticking to what it's best at: singleplayer RPGs. That's one thing I'm unreservedly happy to hear.



Читайте также

Если с другом вышел в путь: игры, в которых мы помогаем главному герою

Diablo 4 is getting its first bird pet in Season 7

Former Stalker dev reveals new FPS set in a post-apocalyptic Paris that's been overrun by sentient trees




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

В 2024 году Отделение СФР по Москве и Московской области назначило единое пособие родителям 370,5 тысячи детей

Ветераны СВО будут проходить лечение в центрах реабилитации Социального фонда

В Московском регионе 5,6 тысячи самозанятых самостоятельно формируют будущую пенсию

В Московском регионе порядка 1,4 тысячи семей, принявших на воспитание детей, получили единовременное пособие