Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024 Январь 2025
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

'We have 2,500,000 GB of aerial data, so we stream that'—why the cloud is the future of Microsoft Flight Simulator and likely many more games to come

Game install sizes are the worst. Ok, a bit dramatic, but I can't be the only one that groans when I look at a game's system requirements and spot a huge number of GBs I'll have to make room for on my SSD. In recent years, that allocation of precious storage space has become larger and larger. To be honest, it stresses me out.

Take God of War Ragnarök, for example: 190 GB. 190 precious gigabytes for a single game, and it's not even one of the worst offenders. Ark Survival Evolved made headlines with a ludicrous 330 GB install requirement, and with all DLC's attached some players reported that total topping 400 GB. 

Microsoft Flight Simulator 2020 isn't exactly light on the install size either, with the base game coming in at 130 GB, and various world updates bringing the total to around 500 GB. And the Head of Microsoft Flight Simulator, Jorge Neumann, says it could well have been a lot worse than that:

"We have two and half petabytes (2,500,000 GB) of aerial data, obviously we can't install that, so we stream that. The same is true for the digital elevation map. It's also huge, and we stream that as well. What we do now is, we stream a bunch of the measures, almost all of them, actually.

"So almost all of it is on the cloud side. And streaming works great, right? So there's no problems there. But the client side gets thinner and thinner."

(Image credit: Microsoft)

According to Neumann, MSFS 2024 is aiming for around a 50 GB install size, thanks to offloading even more data requirements to the cloud. And, by pushing large assets off to the streaming side of things, it's not just your SSD space that'll benefit. The real prize here is what developers might be capable of when not all of the data is installed on your local machine:

"We are more and more confident that you can offload more and more things. When you look at our data set, it's exploding… we launched with 40 airports or something. Now we have 180, and those are all, like, 10 GB. 

"You're like, oh my God, how is this ever going to fit on anything? The fact is, it's the cloud, and it works…it feels like whatever comes to your mind you can actually do now, if you embrace the cloud."

When you put it like that, having an entire game's worth of local assets on your machine strikes as something that may well become old-fashioned. Certainly, it makes a change from the old days of game development, where every MB mattered and internet connections were too unreliable to deliver vast amounts of content on demand.

"As a creator… back in the day, I worked on PlayStation One games and things like that, right? But I had to cut animation frames out of my characters, because there was no memory ever. Nowadays, I don't think we're bound by this anymore. I don't feel constrained any more."

(Image credit: Microsoft)

So, while the interconnectivity of the cloud certainly has its downsides (I'm looking at you, biggest tech outage of all time), are we looking at a future where all our next-generation gaming is done through a compact thin client, reaching out to the big wide world for the majority of its assets?

Of course, services like Nvidia's Geforce Now, in which entire games are played on data center PCs and streamed to a thin client capable of running on low powered devices, already exist. But what Neumann is talking about here seems like a different thing entirely. Your PC is still handling the heavy lifting of rendering the game, it's just the data it's pulling from is coming in from the cloud, keeping your install sizes low and allowing developers the freedom to go bananas with the assets.

There are downsides, of course. As gamers, we're already—I think it's fair to say—wary of games that require a constant internet connection to function, especially for single player experiences. 

But—and I don't want to sound too overprivileged here (but I probably will)—as an owner of a fast internet connection, I can't help but be tantalised by the possibility of what games might look like if all the major assets were piped in, in a way that's simply impractical to download in one chunk to my machine.

And if it frees up some more delicious space on my PC, all the better. After all, big SSDs aren't as cheap as they used to be, y'know. Price of fish, and all that. 



Читайте также

Mini Games: Calm & Relax 1.0.40

'I like to be challenged': Sims boss Lyndsay Pearson is 'excited' to see more developers trying to break into the life sim space

Gigabyte X870 Aorus Elite WiFi7 Ice review




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

В Московском регионе 5,6 тысячи самозанятых самостоятельно формируют будущую пенсию

В Московском регионе 5,6 тысячи самозанятых самостоятельно формируют будущую пенсию

В 2024 году Отделение СФР по Москве и Московской области назначило единое пособие родителям 370,5 тысячи детей

В Московском регионе 5,6 тысячи самозанятых самостоятельно формируют будущую пенсию