Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
Game News |

Indiana Jones and the Great Circle devs say an Indy game 'could never be a shooter, should never be a shooter,' so they're embracing his signature whip, improvised brawls, and disguise-based stealth instead

In a conversation with PCG global editor-in-chief Phil Savage at Gamescom, MachineGames developers went into more detail about how Indiana Jones and the Great Circle builds on their prior games like the new Wolfensteins and Chronicles of Riddick: Escape From Butcher Bay. Their emphasis on rollicking, scrappy improvisation has me way more excited than I was before for this adventure.

"Indiana Jones, he's not a gunslinger, right? He doesn't go guns blazing into situations," said Jens Andersson, design director at MachineGames. "So it could never be a shooter, should never be a shooter. But hand to hand combat, that makes total sense."

That's where the Riddick connection comes in: along with MachineGames' founders, Andersson (who joined on in 2022) worked on the shockingly excellent side adventure for Vin Diesel's buff sci-fi Hannibal Lecter, which has some of the best first person melee combat to grace a game. That's a strong pedigree, but also not where the story ends, either: Indiana Jones has a very different vibe from Riddick's brand of brutal prison knife fights and cold-blooded stalking.

"He's not a fighter, that's not his nature, even though he ends up in fights all the time," Andersson explained. "He's an unlikely hero, lucky⁠—how can we replicate that into gameplay, make the player feel that humor, how do we get that across?

"Compared to even Riddick, that has a different style of hand to hand combat. [The Great Circle] is much more semi-chaotic, lots of things around the environment that you can pick up⁠—pots and pans that you pick up and smash into people's heads…"

"And banjos!" Piped in Axel Torvenius, MachineGames creative director.

"...And banjos," Andersson confirmed. "I love the banjo."

That had me sitting up in my chair: Improvisational brawling like that has got to be a nightmare to program and consistently implement, but has led to some of my favorite videogame combat: Dark Messiah of Might and Magic's freeform fights and Baldur's Gate 3's turn-based slapstick come to mind. In addition to improvised weapons, Indy's whip will also be a huge part of the game in both combat and traversal, with a dedicated button reserved for it.

Outside combat, it sounds like the Great Circle will be expanding on the Wolfenstein reboot games' light stealthing, bringing things dangerously close to my beloved immersive sims' territory. Andersson described the game expanding and contracting between more open and linear areas, a clear delineation that sounds similar to The New Order and Colossus: "There are also more open areas, almost bordering immersive sim-style, like there's an enemy camp, here you're supposed to get into the main building, figure it out, and you can explore."

While pure crouchy stealth infiltration will be an option, the Great Circle will also have an exciting social stealth option, which sounds like a more systemic expansion on Wolfenstein's nail-biting, Tarantino-esque sequences like the beginning of The Old Blood. "Every big location has a number of disguises for you to discover," said Andersson. "That helps you pass as someone that belongs there, gives you access to areas you otherwise would have a really hard time getting through."

I was always slightly bummed that we'd be getting this Indiana Jones game instead of a proper Wolfenstein 3, but the Great Circle is sounding like everything I would have wanted out of that game, with an Indiana Jones twist. For my money, that's moved the Great Circle firmly into "must-play" territory when it releases December 8.



Читайте также

Разбор PvP-сражения в The Hidden Ones

This year has proved yet again that horror games do best when devs keep it small-scale

Monster Hunter: Outlanders стала ближе к релизу




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Кабмин запретил майнинг в 10 регионах России до 2031 года

Филиал № 4 ОСФР по Москве и Московской области информирует: Социальный фонд упрощает работодателям возмещение затрат на охрану труда

Филиал № 4 ОСФР по Москве и Московской области информирует: В 2024 году Отделение СФР по Москве и Московской области назначило единое пособие родителям 370,5 тысячи детей

Филиал № 4 ОСФР по Москве и Московской области информирует: Социальный фонд упрощает работодателям возмещение затрат на охрану труда