Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
Game News |

I let out a 'hell yes' when I saw this game stars a worm-fox trapped on a dying world, and an even louder 'yes dude, yes' when the trailer got to the Metal Gear mechs

Upcoming metroidvania Uruc had me sitting up in my chair pretty quickly: Its debut trailer begins with flash cuts of horrible masses of worms before showing our protagonist⁠—who I initially parsed as a banana slug, but who actually seems to be some manner of sable or fox with no limbs⁠—an incongruously cute little guy in the grand tradition of incongruously cute metroidvania protagonists. We then see that this little guy is up against militaristic mecha straight out of Ghost in the Shell or Metal Gear, rampaging across a dead or dying world of industrial hulks and unnerving statuary. I'm in.

Uruc is being created by a first time developer, Stefan Haasbroek, who is also a progressive metal artist⁠—his most recent EP has about as prog metal a name as you can get: "Spectral Tardigrade Mole Station." It helps explain how the music in Uruc's trailer was so affecting, but also the whole thing has this inherent progginess that I'm really digging. That key art of the worm-fox basking in an open wasteland? Pretty proggy. Oh, it's about a little creature caught amidst war and horror beyond its ken? Are we talking about a game, or a concept album here.

PCG contributor Jon Bolding observed that "Somebody played Rain World too much and now it's everybody's problem," and you can definitely see the Rain World influence in the wee fox guy's distinctive shape, as well as the very particular horror of being an animal trapped in the ruins of a civilization it doesn't understand. But Uruc is giving me the vibe of a more traditional metroidvania⁠—at least going off what little material we have so far⁠—than Rain World's unique blend of survival elements.

I'm in love with the look and sound of Uruc, with anime-inspired mecha of the more Armored Core, "technology is dehumanizing" variety seemingly marooned on or assaulting (or both) an ancient, dead world whose blasted vistas and strange monuments remind me of the art of H.R. Geiger and Zdzisław Beksiński (or Scorn, a game heavily inspired by both artists).

True cosmic horror is being confronted with something beyond your powers of reason and deduction, like an ant exploring a circuit board, and it's a feeling few games have ever evoked in me. Uruc really seems like it has that secret sauce, and I'm eager to play it. The game currently has no release window or presence on Steam or itch.io, but Haasbroek is crowdfunding for the game via BackaBuddy, and you can also follow the developer on YouTube or Bandcamp.



Читайте также

This year has proved yet again that horror games do best when devs keep it small-scale

The biggest gaming controversies of 2024

Пробный запуск Realms of Pixel: Tech & Magic перевели в другую страну




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Собянин рассказал об открытии моста через Москву-реку в створе улицы Мясищева

Собянин рассказал о грантовой поддержке команд из столичных медицинских организаций

Филиал № 4 ОСФР по Москве и Московской области информирует: Социальный фонд упрощает работодателям возмещение затрат на охрану труда

Филиал № 4 ОСФР по Москве и Московской области информирует: Свыше 110 уроков пенсионной грамотности провели сотрудники Отделения СФР по Москве и Московской области