Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
Game News |

Smite 2 is a full-on sequel because the original is just too old: 'There were lots of little janky bits about Smite 1 that we were unable to address'

What's that sound I hear in the distance? Is it chanting? The rhythm of a drumming circle? A chorus of gaming mouse clicks at 180 beats per minute? This can only mean one thing—MOBAs have returned

It's feeling very 2014 on Steam this week. Valve's launched a new MOBA, Deadlock, while Hi-Rez, the studio behind the eternally-third-place-to-Dota-and-LoL-but-still-beloved Smite, is back with its own sequel after a decade. Smite 2 is live on Steam as of today in a $30 founder's edition, which the developers are calling a "24/7 closed alpha." Anyone can play Smite 2 as long as they kick in some cash, and at some point down the road it will become free-to-play like its predecessor.

Hi-Rez has kept the original Smite running for quite a long time, first launching it in beta in 2013. While many free-to-play games like Smite are simply updated so many times over the years they eventually prompt a ship of Theseus debate, in a recent interview at Gamescom executive producer Alex Cantatore told us that the original gods vs. gods MOBA had reached a "technological tether" that was holding it back.

"Smite 1 was built on Unreal Engine 3, and the engine was starting to show its age. There were lots of little janky bits about Smite 1 that we were unable to address without investing tremendous engineering into. It was a better decision to just move to a modern platform." 

One big, obvious problem was that Unreal Engine 3 doesn't natively support the current generation consoles, PlayStation 5 and Xbox Series X|S, and Smite's playerbase is larger on consoles than PC. The studio looked into bridging that gap themselves, but starting over on Unreal Engine 5 clearly became the better option given the other limitations of their old engine.

"Our community was commenting more and more on the HUD, so we went on this project to upgrade the HUD in Smite 1. We put a pretty big team on it and they worked on it for about a year, and the finished product, despite their hard work, kind of sucked. The UI in Smite 1 is built upon Flash, which was standard in 2014; the UI runs at a different framerate than the game, it doesn't feel as smooth, and if you want to do any animation it's in an old, slow program that isn't really around anymore. Doing anything takes 10 times as long. That's just one of the hundreds of little examples that were holding us back and slowing us down."

So: Sequel time! Cantatore called the move to Unreal Engine 5 about "building a stronger technical foundation for the next decade of Smite." The game looking better is really a bonus alongside the huge boon to development efficiency. When they had to rework Smite 2's HUD (apparently a hard thing to get right!) it took a week and a half. A rework of Smite 2's environment to make it look more stylized and less "default UE5" was a response to player feedback, and it took just six weeks to put together. That new art pass debuted with today's 24/7 alpha. Cantatore estimated it would've taken a year to do in Unreal Engine 3.

"The velocity we're able to move at it is so much better. The technical underlyings are so much better," he said. "We know we have a long way to go before Smite 2 is truly a great game—it's still a closed alpha—but we feel like we're so much better prepared to be a top MOBA that can live for another decade."



Читайте также

Today's Wordle answer for Thursday, December 26

EA отвергла идею создания Dead Space 4

2024 was the year I returned to earbuds after writing them off for nearly a decade thanks to the SteelSeries Arctis GameBuds

Москва

ЦСКА обыграл петербургский СКА в матче КХЛ

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Филиал № 4 ОСФР по Москве и Московской области информирует: Свыше 110 уроков пенсионной грамотности провели сотрудники Отделения СФР по Москве и Московской области

Кабмин запретил майнинг в 10 регионах России до 2031 года

Филиал № 4 ОСФР по Москве и Московской области информирует: Социальный фонд упрощает работодателям возмещение затрат на охрану труда

Кабмин запретил майнинг в 10 регионах России до 2031 года