Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Game News |

Clair Obscur: Expedition 33 creative director speaks about the dark fantasy RPG's stunning Unreal Engine 5 graphics: 'It’s a key foundation for the studio to really look for the latest technology'

One of the games I'm most looking forward to right now in 2025 is Clair Obscur: Expedition 33, a unique-looking new dark fantasy RPG being created by Sandfall Interactive. This is not just because it offers a gameplay experience close to that of a classic Final Fantasy or, in combat, a Persona game, of which I am a big fan, nor that the game sports a very distinctive twisted Belle Époque aesthetic. But also because it’s using Unreal Engine 5, and that means its graphics look fantastic, with notably subtle lighting effects and incredibly detailed textures. Check out the trailer below to get a taste.

So, having recently sat down with the new RPG's creative director, Guillaume Broche, for a hands-off demonstration of the game, I decided to ask him about the studio's use of Unreal Engine 5 and what it brought to the table for the dev team.

"The production actually started six years ago on Unreal Engine 4, and we‘ve upgraded with every version that came out, and right now we are on Unreal Engine 5. We are big fans of Unreal Engine 5, because, right now, as we have told you, we are a very small team compared to the game we are making. We are a team of about 30 people. We are betting a lot on new technology to be able to achieve that, and I truly believe that five or six years ago it would have been impossible for a team of our size to make this.

"But now with the ecosystem of tech that exists, like with Unreal Engine 5, which saves us a lot of time on everything, like animation, rendering, and everything. For example, the MetaHumans (Unreal Engine 5's framework tools for creating high fidelity digital humans) that we are using for the character’s face – of course, it is 100 per cent customised, but we start from the rig to do all the facial work and everything. So it’s definitely a huge help to help us achieve that. For us, it’s a key foundation for the studio to really look for the latest technology that the other studios have."

Character models and lighting look fantastic in Expedition 33. (Image credit: Sandfall Interactive)

What's interesting to me about Broche's comments here is that Unreal Engine in general, but obviously Unreal Engine 5 specifically, seems to be most useful for devs in terms of the backend automations and streamlining that makes putting a game together and testing it easier for small teams. I mean, if you showed me the trailer or gameplay footage of Expedition 33 and told me it was the product of a big studio I wouldn't bat an eyelid, so impressive and slick are its visuals and animations. So the fact that this expansive and visually impressive RPG is being developed by just 30 people does seem to show the power of Unreal Engine 5.

Yes, sure, from what I've seen of the game so far, it's not an expansive open world, but the character models, environments and how they are both lit truly is impressive, adding to the cinematic experience and flair of the game, which is already elevated thanks to its unique Belle Époque aesthetic. So, yeah, I'm excited to see more for sure, with Expedition 33 launching sometime in 2025, and here's hoping my RTX 3090 Ti system is up the job of running this game as it deserves to be ran.



Читайте также

'It's very emotional, it's really tense': Heavy lies the crown of AI dominance as Nvidia's Jensen Huang admits to getting just three hours sleep a night

I played Roblox's hottest game that's sweeping social media and got my ass handed to me by a bunch of 12-year-olds

Voice actor Peter Renaday, who played Duncan in Dragon Age: Origins, has died age 89




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

«Рахманинов. Моцарт» при поддержке Relax FM

Самые маленькие и большие квартиры в РФ

Шоу капоэйра от спортивного клуба «Колибри» в ТРЦ «Нора»

Новый тренд в видеоконтенте реализует платформа VK