Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
Game News |

Tavern Keeper is immediately charming, narrated by a prolific audiobook actor, and has a furniture system so freeform I already know I'm gonna lose hours to it

I wrote a little about Tavern Keeper when Greenheart Games, a developer that's spent 10 years making it, showed it off to me over a video call earlier this year. After sitting down, playing a little, and getting to chat with studio manager and director Patrick Klug at Gamescom, I've gone from curious to downright smitten with the thing.

Tavern Keeper is a management game in the stylings of send-ups like Two-Point Hospital, wherein you manage, build, and (very importantly) decorate a series of inns in a fantasy setting with Discworld-come-D&D vibes. I can't speak much to its mechanical trappings (as I've only spent a short time with the demo) though they seem extensive at first glance, with opportunities to min-max your bar to your heart's content.

What's really flying off the page, however, is Tavern Keeper's presentation. This game is a downright lovely place to spend time already—it's got a host of cute little UI elements to keep you charmed and a tremendous sense of humour, forming a whole that's cosier than a roaring hearth.

For example: while teaching me about nested tutorial prompts, Tavern Keeper allows me to open about twenty such dialogue boxes on my screen, at which point Klug has to come over and tell me that, while they're going to put an achievement here for players with my level of bit-based brain rot (those are my words, he was a lot nicer about it) the demo I was playing would loop them infinitely.

Tavern Keeper's best finishing touch is by far its storybook vignettes—interruptions to your moment-to-moment management duties that face you with a handful of choices. They are fully narrated by a man whose voice sounds like a warm hug, and as Klug explains, has made an entire career out of being like that:

"Management games usually have the FTL style, one sentence or one paragraph, three choices, all very mechanically driven. But for us, it's a tavern, so it needs to have that character … In the end, we got to thankfully hire my favourite audiobook narrator. His name is Steven Pacey, has narrated a lot of audiobooks."

Looking at this guy's website, he's been on everything from Dr. Who books, to the Gruffalo, to entries in Warhammer 40k's Horus Heresy—in other words, he's the real deal, and lends an air of Hitchhiker's Guide-tier legitimacy to the entire operation that's the cherry on top of an already damn fine sundae.

What I was most eager to try (and subsequently trapped in for most of my hands-on) was the game's furnishing system, which is just as wildly customisable as I'd hoped. For those unaware—in Tavern Keeper, you can create (and save) custom furnishings that let you scale, rotate, and clip hundreds of pieces together to make, well, just about anything. Scaling is nigh-on infinite, too. For example, you could put a book on a shelf, or rotate it, scale it, and use its cover design as a carpet by clipping it halfway into your floor.

During my limited time with it, I managed to make a table with an axe slammed into it, as well as a charming little stone feature with a tiny bird on top—one I futzed around with for four minutes, before physically tearing myself away so I could look at the rest of the game. Afterwards, Klug showed me some community creations via the game's current testers, which included a coffee machine, a Dungeons & Dragons table, and a painting entirely designed with hundreds of carefully-scaled items.

"Originally, [we] were debating whether we should limit the scales or not, and I'm so glad we didn't," Klug says, before saying with open astonishment: "Someone made pixel art. We don't have a grid-based system, so they really precisely placed hundreds of things, like three hundred pixels into the game, which is amazing."

While I can't speak to the granular management meat to Tavern Keeper's gameplay loops—what I can say is that the game I played was just inherently lovely. If you'd like to try it out yourself, the demo is available on Steam. Tavern Keeper aims to release into early access November 5.



Читайте также

The biggest gaming controversies of 2024

Мрачная головоломка Young Detective: The Mutation «зайдёт» фанатам Rusty Lake

This year has proved yet again that horror games do best when devs keep it small-scale




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Филиал № 4 ОСФР по Москве и Московской области информирует: Социальный фонд упрощает работодателям возмещение затрат на охрану труда

Филиал № 4 ОСФР по Москве и Московской области информирует: Свыше 110 уроков пенсионной грамотности провели сотрудники Отделения СФР по Москве и Московской области

Кабмин запретил майнинг в 10 регионах России до 2031 года

Филиал № 4 ОСФР по Москве и Московской области информирует: Социальный фонд упрощает работодателям возмещение затрат на охрану труда