Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Game News |

Dragon's Dogma 2 was the sign-off for Capcom legend Hideaki Itsuno, who's leaving to do his own thing after three decades at the top

Capcom veteran Hideaki Itsuno has announced his departure from the Japanese videogame giant, after over 30 years as a senior member of its development staff. Itsuno is best-known for his work on the Devil May Cry series, created by Hideki Kamiya but arguably reaching its peak with the Itsuno-directed Devil May Cry 3, and Dragon's Dogma, Itsuno's own dream game with the sequel turning out as his last major project for Capcom.

"At the end of August 2024, I will be leaving Capcom after 30 years and 5 months," Itsuno posted on social media. "Thank you for your long-term support of the games and characters I have been responsible for. I hope you will continue to support Capcom’s games and characters."

Itsuno goes on to say that he's not done with games yet, but is off to do his own thing. "From September, I will start developing a new game in a new environment. I hope to create fun, beautiful games that are as memorable as, or even more memorable than, the ones I have created so far."

Itsuno has certainly been involved with some memorable games. A fighting game enthusiast, he joined Capcom on that basis (as well as because the office was an easy commute) and his star rose swiftly: The earliest glimpse of Itsuno's talents came in 1995's excellent Street Fighter Alpha, which he co-directed. Itsuno would play a key role in Capcom's fighting games over the next decade, directing and co-directing entries in the Rival Schools, Capcom vs SNK, Darkstalkers and Power Stone series.

The one wobble in Itsuno's career was when he was assigned to a salvage operation: Devil May Cry 2. This sequel had few of the original game's developers working on it, and was mishandled from the start, with Itsuno brought in at the latter stages to try and make something of a project that was a total mess. Itsuno did not appreciate the assignment but, nevertheless, drove the team and called in every company favour he could to get the game over the line:

"The final days of development on DMC 2 were wild," recalled Itsuno in 2013's Devil May Cry: Graphic Arts. "I joined the team right near the end, as the deadline was approaching, and it's no exaggeration to say that every available staff member was mobilized. They even recruited non-team members such as myself. [...] DMC 2 just yanked out all these members from other teams who had been busy working on their own projects."

Itsuno ended up credited as DMC2's director, and his dissatisfaction with the game saw him request to lead development on Devil May Cry 3 from the start. The result was one of the best hack-and-slash games ever made, a gloriously fluid 3D fighter with an extensive and complex combat system that rewarded player experimentation. It also made Dante cool again after the emo disaster of DMC2, but that's by-the-by.

Itsuno would go on to direct DMC4 and DMC5, as well as overseeing Ninja Theory's unfairly maligned DmC. After DMC4 Itsuno got the chance to develop one of his original ideas, a medieval fantasy RPG with a Greco-Roman bestiary and stylings. Dragon's Dogma pioneered things like the pawn system but most importantly was a meaty RPG world where the combat was Capcom quality.

Itsuno is one of the developers most responsible for Capcom's various styles of action and fighting games being the gold standard. His work extended well beyond the above titles too, and he leaves having led development on several games that are among the best examples of their genre. Dragon's Dogma 2 was released in March this year, Itsuno's final bow at Capcom, and as our review says "this is a game that will be talked about for a long time." Who knows what's next for Itsuno, but I do know this: It won't be boring.



Читайте также

Today's Wordle answer for Sunday, September 15

Pocketpair confirms Palworld isn't turning into a live-service game and won't be free-to-play: 'We are not changing our game's business model'

Deadlock has picked up some vital tools for policing bad player behavior




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Несколько автомобилей столкнулись на 93-м километре МКАД

Элджей поставил миллион рублей на команду с россиянами по DOTA 2 в The International 2024

Несостоявшийся дуэт финалиста шоу “Голос” Сергея АРУТЮНОВА и его наставника Басты. И почему АРУТЮНОВ только сейчас раскрыл, что на самом деле он является исполнителем хита “На Заре 2020”?

Прогноз погоды: в Москве продолжается аномальная жара, а в Сибирь пришла осень