Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024 Январь 2025
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Dragon Age: The Veilguard's skill trees might've twisted my node-loving, build-tinkering sicko arm just enough to get me excited about playing it

Dragon Age: The Veilguard hasn't exactly inspired much confidence in me so far—and there's been an even more turbulent reaction from the PC Gamer team writ large. Some of us are cautiously optimistic, growing more so the further glimpses we get, while others are digging our heels in. I think I heard something about a 'battle to the death' the other day. It's rough out here.

I've been teetering between 'this'll probably be serviceable' and 'they said what about the previous games?' myself, and while the snippets of writing we've seen so far have been a complete whiff in my opinion, Bioware's latest deep dives into the RPG mechanics have hit me in my node-loving, build-tinkering, talent-tree rotting brain and, dangit, okay. I'm interested. You can watch a summary below—there's also a blog post on the subject.

Obviously, we don't know how restrictive or liberating these skill trees will be until we get there—and Veilguard is still absolutely looking more action than RPG at this point. However, what I'm seeing here presents a level of complexity far above what I expected.

The UI, overall, does smack of live service grot, but beyond my own aesthetic preferences? I don't think it's reasonable to come down hard on a game just because its menus have that Destiny 2 whiff about them—I'm a big boy, I can get over that. What really has me intrigued is how, according to the dive, you get skill points every level (with a maximum of 50), meaning you'll actually be able to get a good spread going, here.

Seeing a straight beeline towards one of the three specialisations (Rogue, for instance, has Duelist, Saboteur, and Veil Ranger) had me worried at first, but you unlock these things at level 20, which means you'll still be able to have a nice roam up and down the skill tree like a squirrel spreading gossip with 30 points to spare.

Image 1 of 2

(Image credit: EA / Bioware)
Image 2 of 2

(Image credit: EA / Bioware)

I'm still testy about the console-oriented, quick-pause selection nonsense that'll probably have me playing this game with a controller—but at the very least, it seems like the distinction between traits (moves that are triggered under certain circumstances, like parrying) and abilities (buttons you deliberately hit to do the thing) will mean the classes play distinctly between each other.

You also get Ultimates, which are a hair too 'hero shooter' for my taste, but the Murder of Crows attack does look sick. I'm not snooty enough to pretend I'm above the cool factor of 'vanish and slash a bunch of mooks in a big circle'. If it spikes my dopamine right, I'm on board—and I can just… squint my eyes and pretend it's a Limit Break, or something.

Your companions have smaller (boo) trees that nonetheless look interesting, and there's a whole item upgrades system to help bolster, with qualities that do look a lot more interesting than "+5% damage to enemies with shields". All in all? Not a bad showing, Veilguard. While I'm still lukewarm on the dialogue and presentation we've seen thus far, there's every chance I'll have a blast building out my little quipper, bare minimum.



Читайте также

Если с другом вышел в путь: игры, в которых мы помогаем главному герою

Former Stalker dev reveals new FPS set in a post-apocalyptic Paris that's been overrun by sentient trees

Sid Meier's Civilization needs to keep reinventing itself to stay relevant

Москва

Мама Костылевой: «Мне по барабану наглая семейка Саранчи. У Лены нет контракта. А вот в академии Плющенко этот нарыв останется»

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

В Московском регионе 5,6 тысячи самозанятых самостоятельно формируют будущую пенсию

В 2024 году Отделение СФР по Москве и Московской области назначило единое пособие родителям 370,5 тысячи детей

В Московском регионе 5,6 тысячи самозанятых самостоятельно формируют будущую пенсию

В Московском регионе 5,6 тысячи самозанятых самостоятельно формируют будущую пенсию