Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024 Январь 2025
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

How Dungeon Stalkers is trying to make the extraction genre more approachable for everyone

As the extraction genre continues to grow and become increasingly intimidating to newcomers, developer Action Square and publisher HYBE IM are trying something different to the likes of Dungeonborne and Dark and Darker with its upcoming PvEvP 18-player dungeon crawler Dungeon Stalkers. 

Take on the role of one of seven Stalkers—growing to nine by Early Access with traditional RPG classes like mage, knight, and cleric to choose from—as you explore a procedurally generated map. Battle enemies and your fellow Stalkers as you try to locate an escape portal before the circle closes and you meet your untimely demise.

If you've previously been put off by the difficulty of the extraction genre, worry not. "We were inspired by the fact that the dungeon extraction genre is quite hardcore, so we wanted to create something that's more light for casual players," Action Square tells PC Gamer. "That's why we added PvE and some fun elements like the Witch's Curse."

(Image credit: HYBE IM)

The Witch's Curse is Action Square's way of trying to level the playing field between more serious and casual players in a genre that can be incredibly punishing for the latter. It's a mechanic that throws a random, dungeon-wide buff or debuff out every few minutes. It can affect players, the armour they wear, or the enemies they come across.

"The fun part of the Witch's Curse—in a game like Dungeon Stalkers, it's usually easier for high-level players and the low-level players might have much less chance to win a fight against them," Action Square says. "But because of the Witch's Curse, low-level players have the chance to fight against higher level players."

Utilize the darkness and conquer the dungeons

That's not the only unique mechanic that Action Square is adding to Dungeon Stalkers, either. It has a dynamic armor destruction system—take enough damage and parts of your armor will break away, which might make you move faster but can also leave you open to more fatal attacks. Its inspiration comes from an old arcade classic Golden Castle (known as Gladiator outside Japan) where an undefended hit would strip the protagonist of an armor piece, with another hit in the same area instantly killing him.

(Image credit: HYBE IM)

Action Square hasn't been totally alone in its development. It recently wrapped up its third playtest, taking in community critiques each time. "Player feedback comes first," the developer tells PCG. "We try to listen to the community's feedback all the time whenever we have a test." It's all in the name of trying to gather thoughts from all skill levels, says Action Square "It may be a very hardcore game, but we wanted to make it easier for the casual players, so we wanted to hear more from them as well."

While Dungeon Stalkers will launch with nine Stalkers, the developer has plans to add more after launch. "You will see some new classes, somewhat atypical classes, added into the game," Action Square says. Each Stalker also has their own background story: "The players will read about the unique stories behind why each Stalker decided—or were forced—to join the dungeon, and also why this dungeon actually was created in the first place."

As for players who might still be a bit apprehensive about diving into the extraction genre for the first time, Action Square has this to say: "We believe that Dungeon Stalkers is a good game to start with for this specific genre. Even if you're not into the genre, we believe it has a low barrier to entry. You can play in either co-op mode with your friends or as a multiplayer game."

You can wishlist Dungeon Stalkers on Steam now, with a planned release date of 2024.



Читайте также

Hideo Kojima is 'tired' while crunching on Death Stranding 2 and wonders how long he'll be able to keep making games: 'Every day feels like I'm racing against the clock'

Black holes, buildings on poles, and a 'sea urchin planet': PUBG creator's world-sized tech demo may be hiding some bizarre machine learning 'hallucinations'

Terraria creator jokes that the 1.4.5 update may not be the last one after all: 'Terraria will never die as long as there is one last final update'




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

В Московском регионе 5,6 тысячи самозанятых самостоятельно формируют будущую пенсию

В Московском регионе 5,6 тысячи самозанятых самостоятельно формируют будущую пенсию

В 2024 году Отделение СФР по Москве и Московской области назначило единое пособие родителям 370,5 тысячи детей

В Московском регионе 5,6 тысячи самозанятых самостоятельно формируют будущую пенсию