Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Game News |

Once Human dev says some recent player feedback 'has been quite demoralizing'

We had a fine time with free-to-play survival MMO Once Human: our review described the PvPvE open world shooter as deep and "surprisingly sticky." We're not alone in liking it, either: Steam review scores are "mostly positive" and two months after its July launch there's still over 100,000 concurrent daily players. Sounds like a well-received hit to me.

But that doesn't mean everything is going swimmingly, and according to developer Starry Studio, player reactions haven't been universally positive—or much fun to read.

"Since the start of Season 2, we've received a lot of feedback,' said the developer in its official Discord channel. "Some of it has been quite demoralizing, but what's important is that it's made us aware of how your experience has been affected by the changes we've made."

According to the post, the complaints boil down to two main issues that have resulted in negative player feedback during Season 2: weapons builds and scenario types.

"We understand that the new season tags have resulted in changes to the meta-game, affecting build and weapon choices, which has caused some players to feel like their previous effort has gone to waste," Starry Studio said. "This was not our intention, so we plan to add a blueprint conversion feature to resolve the issue."

Blueprint conversions will allow players to swap the rating of a weapon or armor blueprint with that of another. The example used in the post: "The Last Valor (3 Stars) and Outer Space (1 Star) can swap blueprint ratings to become The Last Valor (1 Star) and Outer Space Blueprint (3 Stars)." That change will let players keep using the builds they prefer in the new season, kinda like transmog in an RPG where you can apply the properties of one set of armor to another so you can upgrade without sacrificing your personal style.

The second issue is one we see from time to time in multiplayer survival games: some players want a grueling, punishing survival experience, and some don't. That sounds like what's happening with Once Human's scenarios:

"Some players expressed that certain tags were designed poorly," said Starry Studio, "while others complained of having too few scenario servers with high-difficulty tags. Players tended to have conflicting opinions on the ideal number of servers per tag and the pace at which they should be opened."

In hopes of resolving this issue, Starry Studio is requesting, you guessed it, more feedback via a brief survey, where players can weigh in on which gameplay mode they prefer (PvE or PvP), what difficulty experience they're after (easier, harder, or right down the middle Goldilocks-style), and which scenario types they prefer.

I tried to track down some of this "demoralizing" feedback to see what players were saying, but I honestly haven't seen many complaints about the weapon builds or the Season 2 scenarios. That might because the feedback section of the official Discord channel submits messages directly to the devs, rather than displaying it publicly. One thing the most recent negative Steam reviews do mention is that Once Human's servers get wiped regularly—similar to how things work in survival game Rust. That complaint I can get behind, and it's why I don't play Rust, either: even though I understand why servers need to be wiped, I just don't like my base and gear getting reset every month, even if I can keep my blueprints.

Again, it's worth pointing out that despite some instances of negative feedback, Once Human seems to be truckin' along nicely as one of the new games of 2024. There are a few clown emojis reacting to the dev's announcement on Discord, but more than twice as many heart emojis. In my book, that's a pretty good sign. 



Читайте также

Хоррор игра HOUSE 314 с русским языком вышла на Android

Гайд по классу Бастион в Warhammer 40,000: Space Marine 2

Flappy Bird creator says he's got nothing to do with the game's zombie comeback—'I did not sell anything'




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Сотрудница филиала «Московский» компании «ЛокоТех-Сервис» отмечает 50 лет стажа на железной дороге

Свыше 6,5 тысячи жителей Москвы и Московской области получили справки о статусе предпенсионера в клиентских службах регионального Отделения СФР и МФЦ

Социальный фонд оказывает помощь эвакуированным жителям Курской области

Отделение СФР по Москве и Московской области предостерегает: не поддавайтесь на уловки мошенников!