Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
Game News |

I played some Little Nightmares 3, and it's the best horror about being lost and tiny in an unfathomable hellscape since Little Nightmares 2

I liked the first two Little Nightmares games, and while I've only played an hour of it, I'll probably like Little Nightmares 3 too. It's functionally the same. These games are cinematic platformers mixing the solemnity of Inside and Limbo with a surreal, almost Burton-esque take on horror. They're not mechanically innovative at all; the strength of the series lies in its atmosphere and spectacle, and based on what I've played of Little Nightmares 3, that's not about to change.

And yet, some fairly radical changes have occurred. Tarsier Studios isn't developing this third instalment, with that job going unexpectedly to Supermassive Games. While Supermassive certainly trades in cinematic horror, most would agree there's not much Until Dawn and Little Nightmares share in common. Perhaps wisely, Supermassive doesn't seem interested in rocking the boat, except for one significant addition to Little Nightmares 3: two-player co-op.

(Image credit: Bandai Namco)

Whether you're playing alone or cooperatively, Little Nightmares 3 has two protagonists: beak-faced Alone bears a wrench and clown-masked Low a bow-and-arrow. Each tool can be used in different puzzle-solving ways, though to call the obstacles I encountered in Little Nightmares 3 "puzzles" is probably overdoing it. There was a bit of box dragging and a bit of switch hitting with Alone's wrench. In one room Low needed to trigger a switch with their bow-and-arrow to de-electrify the floor, and in another, someone had to carry a light source to clear a path through hordes of cockroaches. Of course, there was lots of hoisting our co-op partner up to higher levels too. 

It's pretty simple stuff. For solo players, a button press triggers any relevant action from your AI companion; rather than swap between characters like you would in say, Unravel or Trine, your fellow traveller takes matters into their own hands. 

Also back are pattern recognition stealth sections. These are rarely complicated, though may involve a bit of trial and error if being still and watching isn't your thing. During my co-op hands-on we had to evade the notice of a creepy eight-armed old woman who, as far as I could tell, operated the ginormous candy factory we'd been navigating. This required the usual furtive shuffling from cover to cover, though as always, the stakes were raised by the creepiness of the villain. It's not about the horror of being caught; it's about the horror of having to look directly at the threat. 

This candy factory by the way is an evil candy factory. The scale as always is immense: Little Nightmares knows how to make the player feel like a dignified weakling in an unbearably hostile world. I pass through a colossal production line where humanoid figures are suspended from ropes and tasked with handling switches. The landscape is cruel and grotesque, but also melancholy and weirdly meditative. The gentle variance of greyscale colour and the pace of the ever-shifting camera has a near-hypnotic effect, and a lack of context or exposition lends the whole thing a dream-like instability, hitting horror notes few videogames are very good at. 

There is a grim matter-of-factness to Little Nightmares' horror: as small figures we move through its world with no hope of influencing anything that goes on around us. We're not meant to be here and the idea is just to get the hell out. There's no lack of horror games that steal away our agency and means of self-defence, but few do it with the morbid flair that Little Nightmares does. The threat isn't always being caught so much as whatever unsettling image might lurk on the next screen.

Image 1 of 6

(Image credit: Bandai Namco)
Image 2 of 6

(Image credit: Bandai Namco)
Image 3 of 6

(Image credit: Bandai Namco)
Image 4 of 6

(Image credit: Bandai Namco)
Image 5 of 6

(Image credit: Bandai Namco)
Image 6 of 6

(Image credit: Bandai Namco)

Later, after wading through waist-high hard boiled candy, I climb a rickety shelf to behold a panorama of Skyrim scale mountains made of lollipop discards. By contrast, I also played a level set in a Necropolis, which I need to cross a sandswept desert to get to. While its dank interiors were less interesting compared to the evil candy factory, it does show that Supermassive Games isn't interesting in returning to the trauma-evoking domestic horror worlds of the first two games. 

I'm really looking forward to Little Nightmares 3 but I am disappointed that the cooperative play is online only: like the aforementioned Unravel and Twine, these kinds of cinematic puzzle games are great fun to play in person. And while I don't really play this series to have my brain teased, I do hope the final game offers up some more complex problem solving challenges. Those reservations aside, I'm keen to feel like a useless little gnat in an unfathomably corrupted hellscape when Little Nightmares 3 releases some time in 2025.



Читайте также

Corsair K70 Core review

Для данжен-кроулера TOREROWA началось ОБТ 3

Ubisoft had an absolutely dire 2024 and desperately needs a win

Москва

Боец террористической направленности // Экс-спортсмена обвиняют в теракте и нападении на полицейского

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Филиал № 4 ОСФР по Москве и Московской области информирует: Социальный фонд упрощает работодателям возмещение затрат на охрану труда

Филиал № 4 ОСФР по Москве и Московской области информирует: Свыше 110 уроков пенсионной грамотности провели сотрудники Отделения СФР по Москве и Московской области

Кабмин запретил майнинг в 10 регионах России до 2031 года

Филиал № 4 ОСФР по Москве и Московской области информирует: Социальный фонд упрощает работодателям возмещение затрат на охрану труда