Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024 Январь 2025
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Hasbro CEO says all his mates are using AI for their D&D games, which is apparently 'a clear signal that we need to be embracing it'

Wizards of the Coast—that is, the folks who make Dungeons & Dragons and Magic: The Gathering—have had a very public, very bumpy relationship over the use of AI in marketing materials and sourcebooks lately. Every time it happens, the resulting outrage kicks up enough dust to cause thorough backpedalling and apologies.

That hasn't stopped Hasbro (WoTC's parent company) CEO Chris Cocks from getting very excited about using AI in D&D, though. Speaking at a Goldman Sachs conference (via Futurism), Cocks casually mentions that "inside of development, we've already been using AI," before clarifying that it's mostly machine-learning or proprietary stuff: "We will deploy it significantly and liberally internally as both a knowledge worker aid and as a development aid."

However, in a bizarre line of thought, Cocks—who apparently plays D&D with "30 or 40 people regularly" (I barely have time for two TTRPG games, Chris, are you just in a bunch of West Marches campaigns?) notes that "there's not a single person who doesn't use AI somehow for either campaign development or character development or story ideas. That's a clear signal that we need to be embracing it."

Look—I'm not going to sit here on a throne of ethical superiority. While I've never purposefully touched generative AI to run any of my TTRPG groups, I have, absolutely, taken to Pinterest to grab one or two reference images for my games in the past. Homebrew campaigns devised entirely from the sweat of the DM's brow are few and far between. I'll concede that generative AI isn't too many steps far removed from that, and if it's just four random people I'll never meet mucking around on a Discord server, whatever. I don't approve, but it's your life.

But campaign development? Character development? That's like, 90% of my job as a DM, and part of the reason I enjoy running games in the first place. Cocks continues: "The themes around using AI to enable user-generated content, using AI to streamline new player introduction, using AI for emergent storytelling—I think you're going to see that not just our hardcore brands like D&D but also multiple of our brands."

This enthusiasm runs countermand to the spirit of Wizard's AI art FAQ, released not too long after the above controversies, which reads: "Magic and D&D have been built on the innovation, ingenuity, and hard work of talented people who sculpt these beautiful, creative games. As such, we require artists, writers, and creatives contributing to the Magic TCG and the D&D TTRPG to refrain from using AI generative tools to create final Magic or D&D products." In fairness, this is specifically referring to AI art—but it's a far cry from Cocks' seeming hunger for the stuff.

I don't know. If the tech didn't exhaust the snot out of me, I could see an alternate, less old-man-shouts-at-cloud version of myself taking a generative AI story for a jolly once or twice as a novelty experience. But, like most uses of generative AI to 'make' artwork and writing—what's the point? Aren't you robbing yourself, more than anything?

AI can't replicate the deep joy in seeing a twist you devised to shock your players land, or in seeing your table grow attached to your NPCs. No proprietary D&D story generation tool could replicate the giddy feeling you get when someone has lore questions, or wants to work an element of your world into their backstory. It can't give you the satisfaction of a well-balanced encounter or a homebrew mechanic you made paying off. It can't let you, well, tell a story with your mates, which is half of why any of us bother.

Secondary tools, like character creation or rules questions, I don't care much either way. Such models would be unreliable, as AI is notorious for hallucinating information, but it's not the end of the world. AI could also hypothetically fill the role of, say, a random name or NPC generator, something plenty of DMs use already via the traditional methods. I just don't see the appeal of Cocks' apparently 10-player strong games cooking up worlds and characters without the human touch, and his enamourment with the tech has me fretting that Hasbro will continue trickling the worst of videogame nonsense into pen & paper.



Читайте также

Глобальную версию MMO Draconia Saga тестируют по всему миру

Elden Ring geographer tests rigorous calculation against weed-fueled horse math to determine the exact size of The Lands Between

Terraria creator jokes that the 1.4.5 update may not be the last one after all: 'Terraria will never die as long as there is one last final update'




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

В 2024 году Отделение СФР по Москве и Московской области назначило единое пособие родителям 370,5 тысячи детей

В Московском регионе 5,6 тысячи самозанятых самостоятельно формируют будущую пенсию

Ветераны СВО будут проходить лечение в центрах реабилитации Социального фонда

В Московском регионе 5,6 тысячи самозанятых самостоятельно формируют будущую пенсию