Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
31
Game News |

Finally, a game that knows the best bit of being a witch is creeping everyone out

When I played the demo of REKA, I quickly fell in love with basically everything about it. From the immediate autumnal energy the visuals exude to the army of crows it sends you out to forage with, it basically featured everything I could want from a game about witches. But, as is the way with game demos, it comes to an end just as you board your chicken-legged hut and set off on your way. I was desperate to get back in to see what happens next, and it simply didn't disappoint. 

In fact, REKA only gets better from where the demo ended my journey. Once I was free from the shackles of the starting area and beyond the zone of where the demo took place, a set of trials unfurled. The first, pleasing a forest spirit who grants permission to fell trees so I could customise my hut. But, this task wasn't exactly straightforward. I had to trek around the whole forest to complete a series of favours like knocking down structures and feeding crows. It was definitely a more in-depth process than I expected, but after satisfying the spirit I felt a lot more accomplished than if I had to embark on a simple fetch quest. 

The same can be said for the rest of the game too. REKA consistently offered challenges and trials that made me feel like I was completing a day's work by the end of it. But the satisfaction of knowing I had pleased spirits and planted the seed in the townsfolk that not all witches are evil was well worth the effort. Plus, I just wanted an excuse to see how much detail has been poured into the environmental design of the game and this was a perfect opportunity. As a result I'm happy to report that the game doesn't stray from its enchanting Over the Garden Wall-esque feel and I frequently found myself fawning over clusters of trees and mushrooms.

This detail doesn't stop there either. Although a lot of REKA is about bettering yourself as a baby witch, I spent a lot more time than I like to admit in my chicken hut. There are no restrictions to how you can build as long as it is atop the chicken legs. So you're free to add rooms wherever and decorate how you want with whatever hanging herbs or gifts you've been given. But, what makes this whole experience even cooler is how you see your structure from every angle once you set off aboard your hut. 

But even though customisation of your hut is pretty extensive, character customisation is quite the opposite. Because of this, the appearance of NPCs is also very limited throughout each area of the game, but that doesn't stop each character you come across having a personality that shines through. Many look down on the world of witchcraft around them, and they're scared to speak about spirits or the old witch in the woods. However, there are many curious and willing to speak to you about what you're doing. 

I much preferred these interactions, which isn't surprising really, but I noticed after a while that I took a sense of pride when people were curious and became offended when they didn't want to talk. This was a clear sign that I'd become maybe slightly too invested in my character and her journey, but when I'm pouring so much energy into completing trials it's hard not to get attached. 

What I loved most about REKA, trials and hut customisation aside, was how willing I felt to stray from the beaten path to just wander around and see what I could find. I've already rambled enough about how gorgeous the world design is, but the secrets and hidden gems tucked away that you don't need to remember for the story make the exploration worth it.

Each time I stumbled across something that looked slightly peculiar, like a face carved into a tree or a patch of grass that vaguely resembled a sigil I wanted to jot it down in case I needed it later. But, for the most part these things are just there for the sake of world building. A lot of the tasks you're asked to complete won't be too far from where you're originally tasked, so I found the general rule of thumb to be that anything you find far off track is just for the sake of your own enchantment.

But that perfectly encapsulates the whole experience of REKA and how it's been built for your own enchantment. It's refreshing to play through a game that typically falls into the "cosy" category and not have to worry about seasonal forage, farming, or fishing. Instead, my only concern is making my chicken-legged hut look cool to anyone who we pass by, and hoping that one day I can be the most powerful witch around.



Читайте также

Sibling Adventure предлагает геймплей наподобие Brothers: A Tale of Two Sons

Win7 Simu 3.16.0

Coffee Inc 2.3

Москва

Девушка спасла тонущего ребенка в пруду в Олимпийской деревне

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

«Благодаря Вам об этой песне узнали все»: Филипп Киркоров поздравил KAYA в шоу «Звездные танцы»

Доктор Кутушов раскрыл тибетские секреты для правильного пищеварения

«Благодаря Вам об этой песне узнали все»: Филипп Киркоров поздравил KAYA в шоу «Звездные танцы»

Не допустите этого 1 января: токсиколог Кутушов предупредил о трех видах алкогольной беды